Defekt mobil: Ingen hjælp fra teleselskabet

Mere mobil

11 år siden

|

18/03/2014

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Omkring 1.24 millioner danskere, eller 31 procent, har oplevet at deres mobiltelefon er gået i stykker, viser en undersøgelse Epinion har lavet for Telenor.

46 procent fortæller om manglende hjælp fra teleselskabet, i forbindelse med den defekte mobil.

Resultaterne fra undersøgelsen har fået Telenor til at justere procedurerne på området. Som det første teleselskab i Danmark tilbydes kunden nu en lånetelefon i reparationsperioden, som er tilsvarende den som gik i stykker.

- En kunde skal ikke låne en Android-telefon, hvis vedkommende normalt har en iPhone. Derfor tilbyder vi  nu en telefon, som svarer til deres egen med samme styresystem, fortæller Marek Slacik, administrerende direktør i Telenor Danmark.

Samtidigt introduceres servicekonceptet Emergency Care. Kunderne kan døgnet rundt ringe og spærre SIM-kortet. Næste arbejdsdag ringer Telenor tilbage og vejleder kunden med de praktiske ting som kvittering til forsikringsselskabet, og bestilling af låne telefon.

I undersøgelsen fra Epinion svarer kun syv procent, at de fik en lånetelefon med samme styresystem som deres egen, da deres nuværende telefon gik i stikker.

360.000 danskere har oplevet at få deres telefon stjålet, svarende til 9 procent. 52 procent fik hjælp af deres teleselskab, til at spærre SIM-kortet.

Af John G./MereMobil.dk.

Ads by MGDK