Danske Bank udsender vigtig besked til samtlige kunder

Kamille Isaksen

8 uger siden

|

24/09/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Danske Bank udsender advarsel.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Hvis du er kunde hos Danske Bank, kan det være en god idé at læse med her og være ekstra opmærksom.

Danmarks største bank har nemlig sendt en vigtig besked ud gennem appen 'Mit digitale selvforsvar', som alle deres kunder bør tage alvorligt.

Advarslen handler om en ny svindelmetode, der kan medføre store økonomiske tab for intetanende danskere.

'Betaling annuleret'

"Vi oplever i stigende grad, at flere modtager en falsk sms eller e-mail med titlen 'Betaling annulleret', som ser ud til at komme fra Danske Bank."

Sådan starter banken sin advarsel ud, inden de fortsætter med at kaste lys over, at uskyldige modtagere bliver bedt om at klikke på et link. Et link, de selvfølgelig ikke skal klikke på:

"I den falske besked informeres modtageren om, at en betaling angiveligt er blevet annulleret og beder modtageren om at klikke på et link for at starte en refusionsproces," lyder det fra Danske Bank.

Gør det aldrig

Banken opfordrer til, at du ikke klikker på det tilsendte link eller downloader nogen form for fil, såfremt du bliver kontaktet på denne måde.

Danske Bank påpeger, at de aldrig vil kontakte dig og bede om personlige oplysninger, herunder pinkoder og kortoplysninger, eller bede dig downloade eller åbne apps.

"Har du modtaget en e-mail eller sms, som eksemplet på billedet, bør du slette den med det samme. Er du i tvivl, så lad være med at klikke på noget og kontakt banken," afslutter Danske Bank.

Herunder kan du se et eksempel på den falske besked.

Foto: Mit digitale selvforsvar