Black Friday: Her kommer der til at være rift om varerne

Julie Møller

212 uger siden

|

26/11/2020
Nyheder
Foto: Shutterstock.com.
Foto: Shutterstock.com.
Den store udsalgsdag venter lige om hjørnet.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

I morgen er det Black Friday, og det betyder gode tilbud i butikkerne. Faktisk er mange butikker allerede gået i gang, og der tegner sig et billede af, hvor der er rift om varerne.

Tøj og sko ser nemlig ud til at blive danskernes favoritter til Black Friday i år efterfulgt af elektronik. Det viser en ny undersøgelse fra Nets. 

Ifølge en ny YouGov-undersøgelse fra Nets svarer 55 procent af danskerne, at de har tænkt sig at købe tøj, sko eller accessories, og dermed ser varegrupperne ud til at blive de mest populære til årets Black Friday.

Derudover står elektronik traditionen tro også højt på forbrugernes indkøbsliste. 44 procent af danskerne går efter et nyt fjernsyn, de nyeste elektronikgadgets eller noget helt tredje på Black Friday.

“Tøj, sko og elektronik er populære varer til Black Friday. 64 procent af forbrugerne vil i øvrigt bruge tilbuddene til at købe julegaver til venner og familie. Så der kommer nok til at ligge mange sweatre og sko under juletræet igen i år. Men næsten en tredjedel af de adspurgte går også efter indretning til boligen, skønhedsprodukter og legetøj,” siger Natalia Laursen, der er marketingchef hos Nets.

Forskel på kvinder og mænd

Ifølge undersøgelsen er der en markant forskel blandt kvinder og mænd, når det kommer til, hvilke varer de hver især foretrækker. Ikke overraskende kommer 62 procent af kvinderne til at putte tøj, sko og accessories i indkøbskurven, imens 61 procent af mændene har tænkt sig at købe mere elektronisk udstyr.

“Når tilbudsjagten til Black Friday skydes i gang, er det nok kvinderne, der står forrest i køerne til tøj- og skobutikkerne og mændene, som venter ved elektronikforretningerne. Men det bliver mest til digitale køer på grund af corona. En tredjedel af forbrugerne afslører, at de udelukkende kommer til at handle online, imens 6 procent udelukkende vil handle i de fysiske butikker. Fordi tilbuddene strækker sig over længere tid, bliver gæsternes visit også spredt over længere tid,” siger Natalia Laursen.