Når det handler om at betjene kunder og give den optimale service, så ligger forsikringsselskabet Alka i top. Det viser den netop offentliggjorte EPSI-måling, der sender Alka ind på en førsteplads inden for kundernes tilfredshed med service og kvalitet.
Førstepladsen kommer ikke bag på Alka, for forsikringsselskabet har domineret førstepladsen i flere år.
- Vi er selvfølgelig ydmyge omkring det og har da også tænkt, om vi har fulgt godt nok med, da vi samtidig er vokset, forklarer Lise Agerley, som er kommunikationschef hos Alka.
- Det nytter jo ikke noget at vokse i volumen, hvis ikke vores kunder kan følge med og føler sig trygge.
Kun fokus på kunder
Den væsentligste grund til at Alka kan prale med at ligge nummer 1, når det gælder kundetilfredshed, er ifølge Lise Agerley, at Alka ikke er ejet af en masse aktionærer, som står og forlanger penge.
- Det ligger oprigtigt i vores gener, at Alka sætter kunderne i højsædet. Alka er ejet af fagbevægelsen, og vores mission er derfor at skabe holdbare produkter og tilfredse kunder frem for at tilfredsstille en række aktionærer, siger Lise Agerley.
Undersøgelsen
Siden 1999 har EPSI på årsbasis lavet målinger på kundernes tilfredshed med deres forsikringsselskab. Resultaterne i undersøgelsen er baseret på en stikprøve på mere end 3.300 telefoninterviews med privatkunder. Interviewene er baseret på stikprøver af mennesker, der bor i Danmark og blev gennemført i perioden september til oktober 2012.