Der er efterhånden ikke nogen, der er i tvivl om, at en MobilePay-opdatering har set dagens lys.
Så sent som i dag er den nemlig rullet ud, og den indeholder intet mindre end tre nye nøglefunktioner, som skal forbedre sikkerheden og gennemsigtigheden i finansielle transaktioner.
Disse ændringer omfatter en begrænsning af appens brug til én enhed ad gangen, en ny funktion til at blokere andre brugere, samt en signifikant ændring i brug af aliasser, som bliver afskaffet totalt.
Årsagen til disse ændringer er et ønske om at modvirke svindel og misbrug i private online-handler, og han påpeger, at det lettest kan opnås ved, at man er nødsaget til at stå med sit fulde navn.
Men det stopper ikke her.
Fra tirsdag morgen har brugerne mødt en app, der også byder på et nyt visuelt design, der sammen med de funktionelle ændringer, sætter nye standarder for brugervenlighed og sikkerhed inden for digital betaling.
Med den seneste opdatering introduceres brugerne også for en mere strømlinet adgang til appens kernefunktioner direkte fra forsiden: det er nu blevet lettere at sende penge, anmode om betalinger, scanne og vise QR-koder.
Et nyt tiltag, som kræver brugernes opmærksomhed, er ændringen i håndteringen af anmodninger, der nu udløber efter syv dage. Dette skridt er taget for at fremme rettidig betaling og sikre, at brugerne er mere proaktive med deres anmodninger og opfølgning. Endvidere skal brugerne vælge det betalingskort, de ønsker at anvende ved hver transaktion, hvilket er en væsentlig ændring for dem, der veksler mellem flere kort.
Bemærk, at appen skal opdateres via App Store og altså ikke via sms eller mail.