Opdateret: Det er endnu ikke fastlagt, at prisen kommer til at stige hos Viaplay. Prisstigningen er blot varslet.
Som modtager af en tv-pakke, kan man være stensikker på, at der kommer en prisstigning på ens produkt mindst en gang om året. Kigger man på streamingstjenesterne, går der dog ofte lidt flere år, før der hæves priser, men nu er det altså ved at være tid.
De mere end en million danske kunder, som Viaplay har, vil meget vel gå hen og få en prisstigning på den populære tjeneste. Det fortæller Anders Jensen, der er administrerende direktør hos Nents på en telekonference torsdag ifølge Mediawatch.
“Vi ser bredt på prisstigninger både tv, film, serier og Viaplay Total, som inkluderer sport,” lød det fra Nents administrerende direktør.
Vil levere mere indhold
En af årsagerne til prisstigning skyldes et år, hvor der har været pres på reklamesalget som følge af coronakrisen. Derudover forventes Nents også, at der vil blive tilbudt endnu mere indhold, så kunderne trods alt får mere ud af de højere priser.
“Vores ambition er at tilføje mere indhold, som retfærdiggør enhver ændring, som vi laver. Men det er på tide at se på det (prisstigninger, red.), og vi vil gøre noget i en ikke alt for fjern fremtid," lød det fra direktøren ifølge Mediawatch.
Hvor meget prisen kommer til at stige på Viaplays produkter, ville Anders Jensen dog ikke afsløre.
Også YouSee hæver prisen
Tidligere i oktober kom det også frem, at priserne kommer til at stige for kunderne hos YouSee.
Det rapporteres, at grundpakken vil komme til at stige med 10 kroner om måneden, mens mellem- og fuldpakken stiger med 20 kroner om måneden.
Hvis man derimod har bland selv-pakker, så kan man se frem til, at bland selv med 10 point stiger med 20 kroner om måneden, blandt selv med 20 point vil sige 30 kroner om måneden, og slutteligt vil blandt selv med 36 point sige med 40 kroner om måneden.
Spørger man Jacob Mortensen, så mener han selv, at prisstigningerne er fair.
”Jeg synes helt sikkert, det er fair. Der har ikke været prisstigninger på tv-pakker det seneste år. Vi har slet ikke hævet priserne på bland selv, siden vi lancerede det i 2014,” siger han til B.T.
Han fortæller endvidere, at de så vidt muligt har forsøgt at holde prisstigningerne nede på et minimum.