Fra i dag tilbyder PostNord en helt ny service, når man bestiller en pakke til hjemmelevering. Her vil man i PostNords app kunne se et billede af det sted, pakken er blevet leveret.
Dermed sparer man tid i forhold til at skulle lede efter den.
Tiltaget gælder for kunder i hele landet, der er tilmeldt PostNords fleksible leveringsløsninger Modtagerflex og Flexchange - levering uden personlig kontakt.
PostNord har for nylig testet tiltaget i Stenløse, Ølstykke og Veksø, hvilket altså har været så stor en succes så man nu tilbyder servicen over hele landet.
- Vi er meget optagede af hele tiden at forbedre kundernes oplevelse og jeg er sikker på, at pakkemodtagerne bliver glade for, at vi nu tilføjer et nyt element, der giver dem endnu mere information om deres pakker, siger Stine Sander, Pakke- og kommunikationsdirektør i PostNord Danmark.
Hos PostNord har pakkemodtagere som sagt to muligheder for fleksibel hjemmelevering.
Modtagerflex er en fast aftale med PostNord om, at pakker må stilles på adressen, mens Flexchange er en engangstilladelse, som modtagerne har mulighed for at give, hvis de på dagen for levering ikke forventer at være hjemme.
I løbet af 2023 forventer PostNord desuden at kunne udbyde fotodokumentation, når et pakkebud har forsøgt at levere en pakke uden held.
Netop konceptet med at PostNord tager pakken med igen når man ikke er hjemme, har skabt megen debat.
Flere kunder har således brokket sig over, at pakkerne slet ikke er blevet forsøgt leveret, selvom PostNord hævder det.