Populært dansk supermarked med nyt koncept: “Det er vigtigt at oplevelsen i butikken fortsat er god”

Emil Martesen

111 uger siden

|

04/11/2022
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu lancerer det populære danske supermarked et splinternyt koncept.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det er ingens næse gået forbi, at krisen raser. Det kalder på kreative løsninger til at kompensere for de stigende energipriser. 

Derfor svinger de pisken og lancerer Irmagi-prisen, som kræver inddragelse af alle kædens butikker. 

Det løfter de sløret for i en pressemeddelelse

Humlen er, at Irmas 66-butikker indgår i en konkurrence, hvor det handler om, at engagerere sig i kædens energiforbrug og muligheden for at spare. 

Helt konkret skal den enkelte butik selv lægge hovedet i blød, og den som skaber størst besparelse på butikken energiregning, vinder ikke mindre end deres lokale besparelse i kwh i danske kroner. 

Lige nu spår man, at den samlede præmiesum ender omkring 100.000 kr. Pengepræmien er øremærket til at afholde et eller flere arrangementer for de vindende butikkers personale. 

Man skal ikke mange uger tilbage før konkurrencen startede, og allerede nu kan besparelserne tydeligt aflæses på Irmas energiregning med et fald på 13%. 

Det vækker også glæde hos koncept- og driftsdirektør, Martin Jöhncke, som også løfter sløret for, at kunderne selv henvender sig, for at sikre, at de er så ansvarlige som muligt, når det gælder energianvendelse i butikkerne: 

”Det er skønt at se engagementet hos vores kollegaer i butikken. De er kreative og finder både store og små ændringer, som tilsammen giver en betydelig reduktion af vores energiforbrug. Det er vigtigt at oplevelsen i butikken fortsat er god, men det er uundgåeligt, at kunderne vil mærke til besparelserne. Faktisk oplever vi også, at kunder selv henvender sig, for at sikre, at vi er så ansvarlige som muligt, når det gælder energianvendelse i butikkerne og dette er et af vores tiltag for at sikre netop dette”. 

Konkurrencen løber i første omgang til 31. december, hvor de tre bedste butikker kåres og overrækkes deres præmie. To uger inde i konkurrencen er det Irma Farum, Dragør og Strandboulevarden som indtager top tre, men meget kan ændre sig inden konkurrencen afsluttes.