Der var muligvis flere danskere, der undrende måtte kigge en ekstra gang, da Netto i denne uges tilbudsavis reklamerede for nakkekoteletter.
I avisen havde supermarkedskæden nemlig tilbud på 1 kilo nakkekoteletter af mærket Velsmag, der er butikkens eget mærke og som kun forhandles i Netto.
Et eller andet var dog gået galt i tilblivelsen af discountkædens tilbudsavis, for på billedet optrådte koteletter af mærket Vilstrupgård, der kun forhandles hos konkurrenten Lidl.
Denne svipser fik hurtigt den tyske discount-kæde på banen og i et Facebook-opslag er folkene hos Lidl ikke sene til at stikke til deres kolleger i Netto.
- Kære Netto. Vi ved godt, at vores danske Vilstrupgård-udskæringer er gode - men de kan altså kun købes i Lidl. Gør som Netto! Køb ind i Lidl.’ lyder det drilagtigt i opslaget, der både er blevet delt og liket flittigt.
Heldigvis kunne Netto sagtens grine af fejlen såvel som drillerierne fra Lidl. Derfor var kæden heller ikke sen til at erkende svipseren og give igen af samme skuffe på Facebook.
- Lidl Danmark Man må jo hjælpe, hvor man kan. Se med i næste uge, hvor vi reklamerer for chips fra Fakta, lyder det humoristisk fra Netto.
Overfor BT har kommunikationsmedarbejder i Salling Group, Kasper Reggelsen, forklaret, at fejlen er opstået hos en leverandør, der har lagt et forkert billede ind i reklameavisens databasen.
- Det er desværre misset i korrekturen. Det er selvfølgelig en ærgerlig fejl, men vi er glade for, at vi folk har taget det med et stort smil, siger han til BT.