“I Lidl har vi valgt at give alle medarbejdere en ekstra økonomisk hjælp. En hjælp, der kan være med til at få husholdningsbudgettet til at række lidt længere - især i denne dyre vintertid, hvor mange står i en økonomisk trængt situation. Vi forventer at give en samlet rabat på halvanden million kroner.”
Sådan fortæller HR-direktør i Lidl, Hauke Daene, der sammen med resten af dagligvarekædens direktion har valgt at give en medarbejderrabat på 20 % på udvalgte dage fra november til og med februar.
Rabatten kan benyttes både omkring jul og nytår, og så kan den benyttes de sidste to dage i slutningen af november, januar og februar.
Medarbejderrabatten gælder alle dagligvarekædens flere end 3600 ansatte i Danmark og påvirker ikke de øvrige personalegoder.
Vil gerne kvittere for medarbejdernes store indsats
Da dagligvarekædens ledelse i september var på landsdækkende Roadtour til kædens 138 butikker for at tale med medarbejderne, kvitterede direktionen for indsatsen og dialogen med en medarbejderrabat på 20 %.
Rabatten blev benyttet flittigt i samtlige butikker, og Lidls medarbejdere fik i alt rabat for mere end en kvart million kr. - på blot fire dage.
Det har inspireret Lidl til at gentage medarbejderrabatten på bestemte dage over vinteren, siger Hauke Daene.
”Der er tryk på i både dagligvare- og detailhandlen omkring jul og nytår, og vores medarbejdere ved, at der bliver brug for en ekstra indsats - og de leverer hvert eneste år! Den ekstra indsats og arbejdet året i gennem vil vi gerne kvittere for med både en julegave, som vi plejer og en ekstraordinær medarbejderrabat, der kan mærkes.”