Som bekendt er det blevet væsentligt dyrere at være dansker i 2022. Krigen i Ukraine har igangsat en voldsom inflation, som har gjort livet surt for de danske husholdninger.
Som reaktion på dette handles der i øjeblikket efter tilbud som aldrig før.
Salling Group, som står bag supermarkedskæderne Føtex, Bilka og Netto, kunne i går meddele, at det prisloft, som man indførte i maj måned og midlertidigt frem til 31. oktober nu vil fortsætte året ud.
Og nu melder nye supermarkedskæder sig ind med et lignende koncept. Om det er for at konkurrere med Salling Group, vides ikke, men hos SuperBrugsen og Kvickly lanceres der torsdag et nyt prisprogram kaldet ”GO’ PRIS HVER DAG”.
I første omgang bliver 400 af de mest efterspurgte varer inkluderet i programmet - som for eksempel æg, smør, frugt og grønt, mens også husholdningsartikler som vaskemidler og personlig pleje vil være at finde i det nye prissystem, fortæller kædedirektør for SuperBrugsen Kenneth Pedersen i en pressemeddelelse.
”Vi kan se, at vores kunder efterspørger at kunne spare på husholdningsbudgettet. De køber billigere varer og mere på tilbud, og tendensen til at handle i discountbutikker frem for supermarkeder er steget. Så for os er det et svar på det,” siger Kenneth Petersen.
Det nye prisprogram vil løbende blive justeret, således at priserne hele tiden holdes så lave som muligt.