I går kom chokmeldingen om, at Coop koncernen vil lægge nogle supermarkedskæder sammen.
Og det er ikke gået ubemærket hen.
En række danskerne, og ikke mindst butikker, har heller ikke lagt skjul på deres utilfredshed med, at det lige om hjørnet er planen, at en ny supermarkedskæde skal se dagens lys.
Og Arne Sørensen, direktør i Kvickly Odder, understreger sort på hvidt, at han ikke har planer om at opsætte nye skilte på facaden:
“Navnet "Kvickly Odder" er vores brand, og jeg kan ikke se nogen grund til at ændre det. Selv om vi satte et nyt navn på facaden, tror jeg stadig, at vi i folkemunde vil komme til at hedde Kvickly Odder. Med tiden kommer der måske til at stå "Kvickly Odder - en del af Coop", men det er også det, siger han til Århus Stiftstidende.
Og humlen bag deres klar udmelding er, at Kvickly Odder er franchisetagere, hvilket betyder, at butikken er selvstændig og ikke ejet af kæden.
Det betyder, at de ikke er forpligtet til at ændre navn, hvorfor de så selv kan bestemme butiksnavnet.
Og det er ikke ligefrem planen, at de ændrer, selvom Coop så sent som i går, tirsdag, annoncerede, at de planlægger at lukke Kvickly, SuperBrugsen og Irma, for at samme de største af kædens butikker under sammen navn - nemlig Coop.
Han bakker dog op om, at det en del af en langsigtet strategi, og for at spare penge i koncernen, så giver det god mening at samle de tre kæder under ét navn.
Men han forventer langtfra, at det er alle de kædeejede butikker, der får nyt navn lige om hjørnet.