Det er en skøn følelse at kunne lægge hovedet på en helt ny og fast hovedpude, der indbyder til tung søvn og følelsen af at være udhvilet.
Dette blev Janne Lanzky fra Ebeltoft dog frarøvet, da hun for en lille måned siden kom hjem fra Jysk med en splinterny hovedpude. Det fortæller hun til Dagens.dk.
Hovedpuden blev nemlig hurtigt til en hovedpine, da Janne Lanzky ville vaske den inden brug. For da vasken var færdig, og hun åbnede lågen, var den bogstavelig talt eksploderet inde i maskinen, så hun måtte fjerne tusindvis af små stykker hovedpude - lidt af gangen. En yderst tidskrævende proces.
Det fik en småirriteret Janne Lanzky til at sætte sig til tasterne og skrive en kæk besked til Jysk på Facebook.
Foto: Janne Lanzky/Facebook
- En helt ny hovedpude, der blev vasket for første gang. Ifølge anvisningen burde den kunne klare 60 grader. Betrækket var af 100 % bomuld, dansk produceret og med 100 % silikoniserede polyester-fiberdun. Godt nok købt på tilbud, men alligevel...
I stedet for en ny pude stod den 44-årige kvinde nu med noget af et oprydningsarbejde. Noget hun forståeligt nok var godt træt af.
- Lige nu består betrækket dog mest af 100 procent bomuld, kun syet sammen i tre sider, og 100 procent jeg-er-træt-af-produkter-der-ikke-lever-op-til-bare-et-minimum, og silikoniserede hvorfor-skal-jeg-bruge-tid-på-sådan-noget-pis-dun. Eller sagt på en anden måde: betrækket er lige nu, fyldt med tom luft, lyder det fra Janne Lanzky, der dog stadig havde overskud nok til sarkasme.
- Jeg vidste ikke at ’engangs-puder’, og ’saml-selv puder’ var en del af jeres nye koncept. Jeg har hørt I gerne vil være lige så store som IKEA, mææææn, der går nok lidt endnu...
Efterfølgende brugte Janne Lanzky en hel time på at få alle de små pude-rester ud af vaskemaskinen.
- Som minimum forventer jeg i hvert fald, at I bruger mindst lige så lang tid, til at tænke over, hvad I vil svare på denne mail, som jeg brugte på at få jeres produkt ud af mit liv igen, skriver Janne Lanzky.
Om Jysk brugte en time på at svare vides ikke, men samme dag fik Janne Lanzky et høfligt svar fra en Jysk-ansat, der beklagede den uheldige oplevelse.
- Hej Janne. Tak for din henvendelse. Jeg beklager meget den uheldige oplevelse, du har haft i forbindelse med at vaske din nye hovedpude. Kan jeg få dig til at sende et billede af din kvittering i en privatbesked, så jeg kan se hvilken pude, det handler om og hermed har mulighed for at gøre vores indkøbsafdeling opmærksom på problemet. Herudover er du selvfølgelig meget velkommen til at tage hovedpudebetrækket samt din kvittering med ned i din nærmeste Jysk butik, hvor du kan ombytte til en anden vare eller få pengene retur. God dag.
Det fik Janne Lanzky til at gå ned i Jysk i selskab med de sørgelige puderester, som hun fik butikken til at tage retur.
Man må håber, at Janne Lanzky har fået en ny pude at hvile sit hoved på efter den omgang.
Se hele Janne Lanzky besked til Jysk herunder.
Læs også denne pinlige historie: Mand troede han havde fundet sin kones fidget spinner - det havde han ikke