Salget af sommerferier er i fuld gang, og hos rejsearrangøren Apollo er salget steget 15 pct. sammenlignet med samme periode sidste år.
Især rejserne til Grækenland er gået som varmt brød, og faktisk skal hele syv ud af ti af Apollos rejsende til en græsk by eller ø denne sommer. Imponerende fire ud af fem af rejsearrangørens hidtil bedst sælgende destinationer ligger desuden i Grækenland.
”Jeg er ikke overrasket over, at Grækenland er så populær. Danskerne er for længst faldet pladask for den unikke gæstfrihed, natur og lækre mad, man finder i Grækenland. Det overraskende er dog, hvilke øer der indtil nu topper listen i år,” fortæller Glenn Bisgaard, salgschef hos Apollo i en pressemeddelelse.
For selvom Fuerteventura i Spanien lige nu er den bedst sælgende rejsedestination, og storfavoritter som Kreta år efter år har indtaget pladsen som favorit i Grækenland, er det de mindre, mere autentiske og uberørte græske øer, der i øjeblikket sælger hurtigst. Heriblandt Skiathos, Lesvos og Zakynthos.
Charmerende, sporty og skræddersyet
På hotelsiden viser salget indtil videre tre klare tendenser. Blandt både børnefamilier og voksne, der rejser uden børn, skiller Apollos mange koncepthoteller tilpasset forskellige livsfaser og interesser sig særligt ud. Men mens en stor del af familierne med børn vælger en børneklub og all inclusive, går de voksne, der rejser uden børn, primært efter lækre voksenhoteller med en vidunderlig strandbeliggenhed.
Begge målgrupper synes dog også at foretrække to andre hotelkategorier: Små, lokalt ejede hoteller og sportshoteller.
”Koncepthoteller med børneklub er altid populære blandt de mindste, og det er der god grund til. Men det, der er lidt sjovt at se nu, er, at flere og flere familier også får øjnene op for både rene sportshoteller og, ikke mindst, små, familieorienterede hoteller,” slutter Glenn Bisgaard.