Fik 5 x nej tak i ‘Løvens Hule’: Nu jubler de

Julie Møller

165 uger siden

|

16/09/2021
Indland
Løverne i DR-programmet Løvens Hule: Christian Arnstedt, Mia Wagner, Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Jesper Buch. Foto: Per Arnesen / DR.
Løverne i DR-programmet Løvens Hule: Christian Arnstedt, Mia Wagner, Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Jesper Buch. Foto: Per Arnesen / DR.
5 x nej tak har ikke slået virksomheden ud.

Dagens topnyheder

Da iværksætterparret bag Creative Wood, Samanda og Thomas Berlin, stod overfor de kendte investorer i DR-programmet ‘Løvens Hule’, som blev vist på tv tilbage i februar, blev det til 5 x nej.

På trods af rosende ord fra alle fem investorer, fik parret ingen investering

En af de seere, der fulgte med foran skærmen, var investor og Business Angel Stinne Ølshøj. Som fast kunde hos Creative Wood var hun klar til at investere i virksomheden.

I maj skrev parterne under på, at Stinne Ølshøj ikke alene skulle købe 20 procent af virksomheden, men også delvis indgå i den daglige ledelse i en periode. En beslutning som har været den helt rigtige for iværksætterparret.

”Stinne er det perfekte match for os. Der var god kemi fra starten, og det er altafgørende for os, og vi kan mærke, at Stinne brænder lige så meget for at videreudvikle virksomheden, som vi gør”, fortæller Samanda Berlin, som er kreativ ansvarlig i Creative Wood, i en pressemeddelelse og fortsætter: "Det var virkelig lærerigt for os at deltage i Løvens Hule, dels fordi vi blev bekræftet i, at der er et stort potentiale for Creative Wood, men også fordi vi blev skarpere på, hvad vi havde brug for. Det var ikke en investor, der så at sige bare kom med penge, men derimod en tæt samarbejdspartner, som vi løbende kan rådføre os hos”.

Her ses iværksætterparret bag Creative Wood, Samanda og Thomas Berlin, sammen med investor Stinne Ølshøj. Foto: PR:

I rollen som investor og strategisk samarbejdspartner for Creative Wood har det første skridt for Stinne Ølshøj været at skabe struktur, optimere og lægge en klar strategi for fortsat vækst.

”Det er simpelthen så imponerende, hvad Creative Wood har skabt på så kort tid, og jeg er både stolt og glad for, at de har taget mig med på rejsen. Min vigtigste rolle lige nu er at rådgive og hjælpe Samanda og Thomas med at fastholde et strategisk fokus, så de kan koncentrere sig om det, de er allerbedst til. Først og fremmest arbejder vi med at optimere interne forretningsgange og ordreflowet i webshoppen for at frigive tid og ressourcer til andre produktlinjer og kundesegmenter. Det er nogle af de tiltag, som investorpengene er øremærket til, og vi har en klar forventning om at kunne effektivisere produktionen med 40 procent”, udtaler Stinne Ølshøj.

Travlhed i butikken

Efter programmet, hvor parret deltog, blev vist på DR 1, væltede ordrerne ind, og det gør de fortsat. På trods af flere måneder med nedlukning og restriktioner, der har gjort det svært at holde fest og events, forventer virksomheden at nå en omsætning på 3 mio. kr. i indeværende år, hvilket er en fordobling i forhold til sidste år.

Den store efterspørgsel har krævet flere hænder, både i produktionen og til pakning af ordrer, og i dag består medarbejderstaben af 6 faste medarbejdere og et par timelønnede.