Selvom Fie Laursen lige nu befinder sig i Spanien på grund af sit arbejde, stopper det hende ikke i forhold til at reklamere for danske virksomheder. Fie Laursen har før lavet reklamer for sexlegetøj og skønhedsoperationer og hendes nyeste reklame er for sugardating-virksomheden Todayters.
På Facebook beskriver Todayters sig som Danmarks nyeste og mest seriøst sugardating-platform.
Det skriver Realityportalen.dk
Er du til sugardating?
I en story som Fie Laursen har delt skriver hun:
“Leder du efter en hot flirt? Og luksus, så swipe op her. Er du til sugardating? Opret dig nu og få 30 dages gratis premium medlemskab.”
Konkurrenten ville ikke gøre det samme
Fie Laursen har mere end 357.000 følgere på Instagram, og mange er dem er piger under 18 år. Unge under 18 år må ifølge dansk lov ikke Sugardate.
Dagens.dk har talt med marketing manager Alexandra Zanet fra konkurrenten Sugardaters.dk, som tager afstand fra at bruge Influencers som Fie Laursen, fordi de ikke kan være sikker på, hvem de rammer med deres markedsføring.
“Vi ville ikke bruge en influencer som Fie Laursen. Vi mener, at sugardating er et valg, der skal træffes af en person, der ved præcis, hvad hun eller han gør. Influencers som Fie Laursen har mange unge følgere, som kan være påvirkelige til at prøve at sugardate uden at vide, hvad de går ind til. Vores platform er udelukkende for voksne,” fortæller Alexandra Zanet til Dagens.dk.
Red barnet: “Det kan føre videre til hardcore prostitution”
Også Red Barnet mener, at det kan være problematisk
DR P1 har talt med Red Barnet om sagen og de er på ingen måde begejstrede over Fie Laursens stunt.
“Ved at gøre positiv reklame for det, er de med til at påvirke de unge, som tror, det er almindelig seksualitet. Vi ved, at det kan føre videre til hardcore prostitution,” fortæller en psykolog hos Red Barnet.
Du kan se hele interviewet med psykologen her: