I vejkanten ved indkøbscenteret Waves i Hundige syd for København holder der en hvid varevogn, der til forveksling ligner en fotovogn, der er klar til at blitze de bilister, der har for meget fart på.
Men det er det ikke. Det er nemlig en falsk fartkontrol, der efterfølges af et reklameskilt med teksten: “Det er dyrt at blive blitzet - Gå i Netto”.
Den falske fartkontrol er med til at kickstarte et nyt reklameunivers for Netto, lyder det i en pressemeddelelse fra dagligvarekæden.
Bilisterne slipper med skrækken ved den falske fartkontrol i vejkanten ved indkøbscenteret Waves i Hundige syd for København. Foto: Netto.
“Nettos lave priser hjælper mange danskere med at få bedre råd til alle de ting, de gerne vil have, men også bedre råd til alle de mindre sjove udgifter, som man møder i sin hverdag. Med de nye reklamer håber vi at komme igennem med dette budskab på en måde, som kan give danskerne et lille smil på læben,” siger Kathrine Werling, marketingchef i Netto.
“Livet er dyrt”
Med omdrejningspunkt i indsigten, at “Livet er dyrt” vil Netto påpege og kommentere de ting, der gør, at livet som dansker føles dyrt. Og dermed præsenterer Netto sig som undtagelsen for reglen, lyder det fra Netto selv.
Foto: Shutterstock.com
Som med den falske fartkontrol vil meget af Nettos kommunikation foregå i en relevant kontekst. Eksempelvis er der også reklameskilte om dyr benzin foran tankstationer, mens andre reklamer kører på lokale boligpriser. Udover budskaberne i gadebilledet, kører de første tv-reklamer allerede, oplyser Netto.