MobilePay er en af Danmarks mest populære betalingstjenester, introducerer en ny og mere enkel gebyrstruktur for deres erhvervskunder.
Fra 1. oktober vil erhvervskunder, foreninger og offentlige institutioner opleve et samlet gebyr på 0,99 procent for alle transaktioner. Dette erstatter den tidligere model, hvor kunderne skulle betale et oprettelsesgebyr, månedsgebyr samt et transaktionsgebyr baseret på antallet af årlige transaktioner:
"Vi får en mere enkel og klar prismodel, som samtidig matcher den typiske standard for betalinger i både Norden og internationalt", siger Anette Bøje, dansk landechef for Vipps MobilePay ifølge deres hjemmeside og fortsætter:
"Den nye prismodel er et led i en harmonisering og strømlining af MobilePays erhvervspriser på tværs af alle produkter og nordiske markeder i Danmark, Norge og Finland".
Dette betyder det for dig
Selvom nogle kunder vil opleve en stigning i gebyrer, vil andre, især dem med færre årlige transaktioner, faktisk opleve en besparelse.
Dette skyldes, at de ikke længere skal betale de forskellige gebyrer, der tidligere var forbundet med tjenesten. Anette Bøje fremhæver i den ombæring, at MobilePay MyShop fortsat vil være en konkurrencedygtig betalingsløsning, især da kunderne ikke behøver en separat betalingsterminal for at benytte tjenesten.
Denne ændring i gebyrstrukturen er også et skridt for MobilePay for at forbedre deres økonomi. Trods sin popularitet har tjenesten kæmpet med at generere overskud. Med denne nye, mere enkle model håber MobilePay at vende denne trend og opnå en sundere økonomisk position.
MobilePay har meddelt, at de vil informere alle berørte kunder om de kommende ændringer inden de træder i kraft den 1. oktober.