Denne reklame har fået mange danskere til at rase

Henrik Rothenbücher

269 uger siden

|

01/10/2019
Indland
Foto: Martin Sylvest Andersen/Ritzau Scanpix
Foto: Martin Sylvest Andersen/Ritzau Scanpix
I Danmark har man længe været glade for pølser, men det er ikke alt, hvad pølsevirksomhederne kan tillade sig. Det har Steff Houlberg hvert fald fundet ud af, efter at de har mærket danskernes raseri på baggrund af en reklamer.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Der er ikke noget som en god debat, der kan få danskerne til at rase mod hinanden. Det er lige præcis det, der har været tilfældet med en helt ny reklame fra Steff Houlberg, hvor de reklamere for pølser.

Det er der mange danskere, der er sure over, hvert fald på grund af den måde, som Steff Houlberg gør det på.

I reklamen ser man en person, der står og snakker om en ‘Meat-free mandeburger’ altså en kødfri burger, hvor bøffen er blevet skiftet ud med kikærter.

Kort efter ser man den tidligere håndboldlandsholdspiller Lars Rasmussen dukke frem på skærmen, hvor han i bedste Lars Rasmussen stil begynder at råbe PAUSE!

“Du kan sgu da ikke kalde alt mellem to boller for en burger man!” råber Lars Rasmussen, hvorefter han putter de to boller på hovedet af den anden mand og siger ‘se’

Pause = Pølse

Det er dog intet af det førnævnte, der har fået folk op at ringe, det er den efterfølgende del, der kommer her.

Lars Rasmussen begynder nemlig at gå til angreb på samtlige grøntsager, mens han råber nedværdigende. “Bøf af kikærter!” “Auberginebacon!” inden han er iført en præstekjole og råber “Gem dine bønner til kirken” alt i mens, han står og smadrer nogle bønner.

Slutteligt smadrer han alle grøntsagerne med et stort bat, mens der kommer tekst på skærmen.

Pause = Pølse. Ikke meat-free burger.

I alt er der kommet 1.600 kommentarer på opslaget, og det er en blanding mellem rasende danskere, og folk der morer sig på bekostning over de personer, der er rasende.

“Hvis det der er retningen i fortsat vælger for jeres firma i de her tider, så håber jeg at det er den sidste fødselsdag i fejrer,” skriver Jacob Loui Lehrmann, mens Christina Sophia Behrendt kalder det for en sørgelig reklame.

Hvad mener du om reklamen?