Danske feriegæster modtog pludselig chokmeddelelse fra Detur

Henrik Rothenbücher

117 uger siden

|

22/09/2022
Indland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Danske gæster der allerede er af sted på deres ferie, har netop fået en chokerende meddelelse fra rejseselskabet Detur.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Der kan være mange bekymringer forbundet med en ferie, især hvis det er en større en af slagsen, og man i løbet af de sidste to år har hørt meget om aflysninger på grund af coronavirus og flystrejker.

Bekymringer har der formentlig været meget få af, for de danskere der allerede var blevet sendt af sted til deres destinationer for nyligt, men pludselig tikkede en mail ind af døren, og så begyndte panikken at sprede sig.

Det er Ekstra Bladet der her til morgen kan fortælle, at gæster af rejseselskabet Detur har fået en bekymrende mail tilsendt. Her står der ganske kort, at Detur er blevet opkøbt af en større virksomhed, og derfor er alle transaktioner pt. sat på standby.

De opfordrer derfor til, at man går ned og betaler hotellet for sin ferie til trods for, at man allerede havde betalt for rejsen gennem Detur.

Ekstra Bladet har talt med en dansk familie, der netop er havnet i ovenstående kattepine, og de er i tvivl om, hvorvidt de overhovedet må få lov at vende retur til deres værelser, hvis de nægter at betale for den ferie, de allerede har betalt for en gang før.

Ifølge mailen fra Detur, så skriver de, at kunderne skal gemme kvitteringen fra hotellet, og så vil de få refunderet disse penge, når de nye ejere af Detur på et tidspunkt får adgang til banktransaktioner.

Helt præcist lyder beskeden fra Detur til deres kunder således:

"Kære Gæst. Detur er blevet solgt til et større selskab. Alle transaktioner er i øjeblikket sat på standby. Du er nødt til at betale dit hotel, og gemme kvitteringen. Send denne kvittering til vores kundeservice sammen med dit bookingnummer. Når vores nye ejer får adgang til transaktionerne, vil du få dine penge refunderet."