Christian lavede en smart parkering: Nu er folk færdige af grin over hans geniale trick

Nils Würtzenfeld

351 uger siden

|

26/03/2018
Indland
Foto: Vejen Auto/Facebook
Foto: Vejen Auto/Facebook
En jysk autoforhandler har fundet en kreativ måde at fange mulige kunders opmærksomhed.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Hos Vejen Auto vest for Kolding har man igennem længere tid forsøgt at fange opmærksomheden blandt de potentielle kunder, der passerer forbi autoforhandleren i bil.

Med både bannere og gode tilbud har man prøvet at gøre opmærksom på sig selv, men nu afslører virksomheden selv på Facebook, at man er kommet på et både smart og snedigt trick, der i den grad har fået folk til at sætte farten ned og kigge mod Vejen Auto.

- Vi har længe forsøgt at få vores kunder til at sænke farten og se vores gode tilbud. Nu har vi fundet løsningen, skriver Vejen Auto i et Facebook-opslag, der indeholder tre billeder af VW Transporteren, der holder parkeret i vejsiden foran autoforhandleren.

De fleste vil dog nok associere bilen med en pludselig indskydelse til at hakke bremsen i, da den mørkeblå varevogn til forveksling ligner en af politiets fotovogn, der står opstillet rundt om i landet - klar til at blitze fartsyndere.

Og netop denne forveksling har Vejen Auto nu bevidst udnyttet, så bilister, der kommer kørerne ad Præstevænget, har god tid til at studere Vejen Auto.

- Der holder faktisk ofte en fotovogn på Præstevænget, som er en omfartsvej med en hel del trafik. Så vi syntes, det var oplagt at lave lidt sjov med det og placere Transporteren, så den lignede en fotovogn, siger Vejen Autos indehaver Christian Nissen til BT og fortsætter:

Den holdt der kun i to-tre timer, men der var en del bilister, som fik travlt med at sænke farten. Så vi tog et par billeder af bilen og lagde dem på Facebook som en lille, sjov salgs-gimmick, griner han.

Og den snedige spøg har dog allerede båret frugt. Den mørkeblå VW Transporteren, der i opslaget i øvrigt er til salg for 39.800 kroner, er nemlig allerede blevet solgt. Muligvis til en kunde, der har tænkt sig at lave samme stund.

Derudover er Facebook-opslaget, der blev lagt op 21. marts, blevet liket, delt og kommenteret væsentlig mere, end Christian Nissen havde forventet.