“Bilka rykker endnu tættere på danskerne, når de lancerer en række banebrydende, højteknologiske PickUp-stationer. Her kan kunderne få alle deres dagligvarer udleveret af en robot. De nye fuldautomatiske PickUp-stationer er de første af sin slags i Danmark og er endnu en ny indkøbsmulighed til danskerne, som siden COVID-19 har taget flere online-services til sig.”
Sådan skriver Bilka i en pressemeddelelse.
I forvejen findes BilkaToGo ved alle landets 18 Bilka-varehuse, hvor kunderne bestiller varer på nettet og efterfølgende henter dem i drive-in området på parkeringspladsen. Her kan man blive siddende i bilen, hvorpå en Bilka-medarbejder sætter varerne i bagagerummet.
Med BilkaToGo PickUp er målet, at flere danskere kan svinge bilen forbi et af de nye PickUp-steder og få en tilsvarende nem og enkel indkøbsoplevelse, skriver Bilka.
Varerne bestilles direkte på BilkaToGos hjemmeside og afhentes i de ubemandede PickUp-lokation ved at indtaste et købsnummer. Ordren hentes af en robot og er lige til at putte i bagagerummet, lyder det i pressemeddelelsen.
Foto: Presse / Bilka.
Her åbner den første
Den første BilkaToGo PickUp-lokation åbner den 23. april i Fredericia på Strandvejen 220. Herefter vil fem yderligere lokationer åbne i de kommende måneder på placeringer, som løbende vil blive offentliggjort.
”Danskerne har virkelig taget BilkaToGo til sig gennem det sidste år. Og BilkaToGo Pickup gør det endnu nemmere for danskerne at købe deres dagligvarer online og hente dem, når de alligevel er på vej hjem fra arbejde, fodboldtræning, vuggestuen eller noget helt fjerde. Vi er overbeviste om, at vores store sortiment og den stærke brugeroplevelse, som vi kan tilbyde med vores ret banebrydende løsning, kan være et godt alternativ for rigtig mange familier,” siger Mette Lauritzen Loven, der er ansvarlig for BilkaToGo.
Ambitionen er, at der skal sættes mindst 10 PickUp-stationer op hvert år i de kommende år. skriver Bilka.