Jobbet som ambulanceredder er bestemt ikke et let job, og det bliver hellere ikke lettere, når man ikke får noget forståelse og hjælp fra en anden branche.
Den 34-årige ambulanceredder Steffen Skovgaard Rosendahl har lavet et opslag på Facebook, hvor han råber op, fordi han bogstavelig talt er harm over en ansat hos p-selskabet Apcoa Parking Danmark.
Steffen fortæller, at han blev tilkaldt til at hente en akut-patient foran Biltema i Horsens. Da Steffen ankom gik patienten mere op i, om han kom til at modtage en parkeringsbøde, end han gik op i sit eget helbred.
Steffen tænkte derfor, at han ville ringe til Apcoa og forklare dem situationen, så de ville undlade at give patienten en parkeringsbøde.
Der var dog ingen hjælp at finde til Steffen og akut-patienten hos Apco
“Her kommer jeg i kontakt med en medarbejder, som gør mig bekendt med, at det ikke er i apcoa’s interesse at håndtere sådanne problemstillinger, hvorfor patienten må forvente at få en parkeringsbøde,” skriver Steffen i sit indlæg på Facebook og fortsætter:
“Medarbejderen tilkendegiver desuden, at der ikke findes en procedure for sådanne henvendelser, og ønsker ikke at samarbejde om en eventuel løsning, der kan tilgodese patienten.
Magen til uempatisk arrogance skal man lede længe efter,” fortæller han.
Ifølge Steffen ville akut-patienten selv skulle indgive en klage og fremsende dokumentation for indlæggelse, hvis der skulle være nogen sandsynlighed for, at han skulle få bøden sløjfet.
Efter at Steffens indlæg har ramt medierne, har han opdateret sit opslag. Han fortæller, at de ansatte i Biltema gjorde alt hvad de kunne, og de skrev endda en seddel, som de placerede i mandens rude.