66-årige Anne Marie raser over Norlys: "Jeg synes, det har været rigtig, rigtig træls"

Kamille Isaksen

2 timer siden

|

12/02/2025
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Norlys er havnet i massiv modvind.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Mange danskere oplever dagligt lange telefonkøer, når de forsøger at komme i kontakt med kundeservice hos deres teleselskab.

Men for kunder hos Norlys har ventetiden udviklet sig til en større frustration, hvor nogle oplever at vente flere timer for at få hjælp.

Flere kunder har henvendt sig til B.T. med beretninger om, hvordan Norlys' opkøb af Telia i september har skabt kaos i kundeservice.

Blandt dem er Helene Knudsen, der i årevis har været tilfreds Telia-kunde, men som nu føler sig svigtet af sin nye udbyder.

Helene Knudsen oplevede store problemer, da hendes tv-abonnement blev overført til Norlys.

Hvad der burde have været en enkel overgang, udviklede sig hurtigt til en hovedpine.

Hendes oprindelige abonnement blev pludselig splittet op i tre separate aftaler, og da hun forsøgte at få hjælp til at løse problemet, blev det en udfordring overhovedet at komme igennem til kundeservice.

"Siden september har jeg stort set forsøgt at komme i kontakt med dem hver dag. Og nogle gange har jeg ventet i op til tre timer. Til sidst kunne jeg ikke have deres lort i hovedet længere," fortæller Helene, der valgte at skifte udbyder.

Ældre kunder kæmper med at få hjælp

Det er ikke kun Helene Knudsen, der har oplevet problemer med Norlys' kundeservice.

66-årige Anne Marie Kristensen har også haft svært ved at få kontakt, og hun påpeger, at lange ventetider er særligt frustrerende for ældre kunder, der ikke er vant til at finde svar online.

Anne Marie Kristensen har flere gange ventet i timevis på en medarbejder og mener, at Norlys burde gøre mere for at forbedre servicen.

"Jeg synes, det har været rigtig, rigtig træls. Det er dårlig service som kunde," tilføjer hun.

Kritikken af de lange ventetider er blevet en væsentlig udfordring for Norlys. Ifølge kommunikationschef Anne Brandenborg er selskabet bevidst om problemerne og har siden december ansat 70 nye medarbejdere for at nedbringe ventetiden.