Det er ofte vanskeligt at komme på det helt rigtige navn til sit barn.
For hvad skal man vælge? Kan man blive enige som forældre? Og hvilke navne er på mode og hvilke er yt?
Mens nogle forældre løbende skriver navne ned på en liste og andre ender med at trække lod, så er der også dem, som vælger at søge inspiration i opgørelser over de mest populære drenge- og pigenavne.
Modsat forsøger andre forældre bevidst at gå helt udenom modenavne og vælger i stedet noget, som er helt særligt og unikt.
Nu har en ny navnetrend imidlertid set dagens lys. Det skriver den britiske avis Mirror.
I en undersøgelse foretaget af internetsiden GoDaddy, der er verdens største domæneregistrator, har man spurgt 1.000 forældre mellem 24 og 38 år, hvordan de forbereder deres børn på et fremtidigt liv online.
Dette spørgsmål har imidlertid kastet en række interessante og uventede svar af sig.
Hele 48 procent - altså næsten halvdelen af de adspurgte forældre - syntes nemlig, at ‘det er vigtigt for deres børn, at have en tilstedeværelse på online medier allerede fra børnene er helt små.’
Derfor vælger mange forælder at oprette profiler og hjemmesider på vegne af deres børn, ligesom 20 procent af de adspurgte har indrømmet, at de faktisk allerede har købt et website med deres babys navn, så deres afkom for fremtiden kunne få sin egen hjemmeside.
Endnu mere overraskede svarede 79 procent af de forælde, der allerede havde oprettet en hjemmeside for deres nyfødte eller kommende baby, at de var villige til at vælge deres barns navn ud fra hvilket domænenavn, der var ledigt.
18 procent af de adspurgte havde endnu ikke oprettet en hjemmeside til deres barn, men svarede, at de overvejede at gøre det.
Hovedårsagen til, at forældrene oprettede hjemmesider til deres børn, er - ifølge dem selv - så deres børn står stærkere, når de engang skal søge ind på et universitet eller have et job.
Dermed er der tilsyneladende børn, der render rundt med navne, valgt ud fra domænenavnet på en hjemmeside.
Sådan kan man jo også vælge.