Nils raser over pakken PostNord efterlod: 'Hvad fanden tænker de på?'

Henrik Rothenbücher

30 uger siden

|

20/05/2024
En medarbejder fra PostNord var lige lovlig kreativ, da en pakke skulle afleveres til svenske Nils Beviz.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det er skønt, når postbuddet ringer på døren og skal aflevere en pakke. Endelig kom det seneste netkøb med posten, og så skal der pakkes op. 

Det var netop den glæde, svenske Nils Beviz fra Göteborg oplevede, da postbuddet havde været forbi med en pakke. Den var så lille, at postbuddet kunne efterlade den i postkassen, så den unge mand slap for en tur på posthuset. 

"Det var godt, tænkte jeg. Nu var jeg jo hjemme for at modtage pakken, så min eneste tanke var bare; ‘nu vil jeg have den’," fortæller Nils Beviz til Expressen. 
 
Men glæden blev hurtigt erstattet af bandeord og vrede gloser, da Nils Beviz ikke kunne få pakken ud af sin postkasse. Han har siden luftet sin frustration i en video på Facebook, skriver Expressen

Da postbudet leverede pakken, havde buddet nemlig en hovednøgle, der kunne åbne hele fronten på alle postkasserne i opgangen.

På den måde kunne postbuddet lige akkurat få pakken ind i postkassen. Men da Nils Beviz kun kan åbne en mindre luge til postkassen med sin nøgle, kunne pakken ikke umiddelbart komme ud. 

Pakken var alt for stor til Nils Beviz' luge i postkassen, og så kunne den unge mand ikke få pakken ud. Foto: Nils Beviz

"Først tænkte jeg, at jeg ville ringe til postbuddet, men da indholdet ikke var særlig følsomt, besluttede jeg bare at rive den ud af brevsprækken. Det havde været værre, hvis der var noget med glas i pakken. Men man kan jo spørge sig selv, hvad fanden de tænker på," siger Nils Beviz til svenske Expressen.

Nils Beviz var bestemt ikke glad for postbuddets kreative måde efterlade pakken på. Foto: Nils Beviz

Det lykkedes for Nils Bevizdet at få pakken ud, men han undrer sig stadig over, hvad postbuddet dog tænkte på, da han leverede pakken på den måde. 

Hos PostNord i Sverige kan man godt forstå den undren og indrømmer, at man har begået en fejl i dette tilfælde.

"I det her tilfælde har vi lavet en fejlbedømmelse på kontoret og taget en forsendelse med ud, formentlig i god tro og for at holde serviceniveauet højt for vores kunder," siger Mats Ståhlgren, der er regionchef i PostNord Sverige til avisen. 

Se selv videoen herunder, hvor Nils Bevizdet åbner postkassen og bander PostNord langt væk: