Hvis du besøger en KFC-restaurant, fordi sulten har meldt sig, er det næppe dette, du har lyst til at sætte tænderne i.
Det var dog meget tæt på at blive en realitet for KFC-kunden Gabrielle, hvis ikke hun havde været opmærksom på, hvad hun samlede op fra bunken af hotwings.
Blandt de andre stykker kylling, lå der nemlig et friturestegt kyllingehoved med både øjne og næb.
Det faldt naturligvis ikke i god jord hos Gabrielle, der havde besøgt KFC-restauranten i Feltham i Twickenham. Derfor besluttede hun sig for at efterlade en anmeldelse af restauranten på Just-Eats hjemmeside.
"Jeg fandt et friturestegt kyllingehoved i min hotwing-menu," har Gabrielle skrevet i sin anmeldelse på den britiske version af Just-Eats hjemmeside.
Foto: Instagram
Ikke nok med det, så er billedet af det ulækre fund blevet delt af flere profiler på det sociale medie Instagram. Blandt andet har Instagram-profilen Takeawaytrauma, der har mere end 183.000 følgere, delt det ulækre fund.
Anmeldelsen er efterfølgende endt med at gå viralt, og det har selvfølgelig fået KFC til at reagere på anmeldelsen.
Den britiske KFC-afdeling har delt en meddelelse på Twitter, hvor de ikke forsøger at bortforklare noget. Tværtimod indrømmer de, at noget er gået helt galt, og de kalder endda Gabrielles anmeldelse for 'den mest generøse tostjernede anmeldelse nogensinde'.
Foto: Instagram
"Ærligt, wow. Vi er ægte overraskede over det her billede. Forbløffede, faktisk," starter KFC UK deres meddelelse på Twitter, og fortsætter:
"Det er chokerende. Så snart, vi så det, fik vi fat i Just Eat og undersøgte det. Sagt enkelt - vi serverer ægte kylling. Og det er vi stolte af."
KFC indrømmer derfor, at der er sket en fejltagelse, men skriver ligeledes, at det i al tydelighed viser, at de bruger 'rigtig kylling' til i deres restauranter.
Ydermere forklarer KFC, at de har meget strikse kontroller med både leverandører og samarbejdspartnere. Selvom de har det, kan der dog alligevel ske fejl, og det er netop, hvad der er sket her.
I meddelelsen skriver KFC, at der er tale om en sjælden fejl, og at de allerede har været i kontakt med deres leverandør. Derudover har de også understreget overfor deres ansatte, at kyllingen skal dobbelttjekkes, så det ikke sker igen.
"Det vigtigste er, at Gabrielle skulle have haft en fantastisk KFC-måltid den aften, og det var det ikke. Vi har været i kontakt med hende, og hun har accepteret noget gratis KFC," skriver de også på det sociale medie.
Slutteligt skriver de, at de har tilbudt Gabrielle og hendes familie, at de kan komme forbi restauranten igen, så de kan møde medarbejderne, se hvordan arbejdet foregår, og dermed kan føle sig trygge næste gang de bestiller.