Danske Louise har stor succes på TikTok

Mathias Madsen

143 uger siden

|

25/03/2022
Viralt
Foto: TikTok
Foto: TikTok
Flere danskere har lavet en forretning ud af videoappen TikTok.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

For få år siden var det de færeste danskere, der vidste, hvad TikTok var. 

Videoappen har siden taget både Danmark og hele verden med storm og er hurtigt blevet ét af de største sociale medier overhovedet. 

Det har - ligesom blandt andet YouTubet gjorde - åbnet op for muligheden for at tjene til dagen og vejen på en helt ny måde, som ikke fandtes for blot 15 år siden. 

I dag er det nemlig ikke kun muligt at leve af at være 'influencer', 'YouTuber' eller 'TikTok'er' (kært barn mange navne), det er faktisk endda muligt at tjene ret gode penge på det. 

Én af de danskere som har formået at ridde med på 'TikTok-bølgen' er Louise Rindal, som nok bedre er kendt som Kelly Louise Killjoy (@kellylouisekilljoy) på TikTok, hvor hun har hele 1,1 millioner følgere. 

Her underholder hun hver dag hundrede tusinde brugere af appen med sit indhold, som omhandler de nordiske lande.

Louise startede ifølge hende selv med at lave videoer til TikTok i marts 2020, og på kun to år har hun altså formået at lave hundredevis af videoer, hvoraf flere af dem har op mod 10 millioner visninger.

Det startede alt sammen med, at hun "lavede en video med et filter, der 'gættede' min nationalitet - og det endte med at blive Sverige gentagende gange. Som dansker var det selvfølglig en sjov joke indenfor nævnte landes 'søskende krig'," og temaet skulle vise sig at blive en succes. 

"Til min store overraskelse fik videoen på meget kort tid en million visninger," har Louise således udtalt og forklaret, at hun hurtigt lavede en lignende video, som også fik stor succes.

"Det var starten på min oprindelige serie 'Scandinavian Class', der senere er blevet til 'Nordic Class', da finske og islandske brugere ønskede at blive tilføjet. [...]," har hun desuden forklaret om det materiale, hun deler på kanalen i dag og uddybet:

"Serien har sidenhen bibeholdt dens succes i al min tid på TikTok, men har samtidig også givet mig mulighed for at udvide mit materiale og sætte de fem nordiske karakterer ind i diverse hverdags-stereotyper og filmiske universer."

Ideerne opstår "af mange ting i min dagligdag" og er altså den unge multimedie designers daglige fuldtidsarbejde.