Hvis man har besøgt en Starbucks eller en anden populære kaffekæde, så har man højst sandsynligt oplevet, at man får sit navn skrevet på koppen, som man efterfølgende får udleveret.
Det synes mange personer er lidt skægt, og derfor bliver der ofte uploadet billeder af folks kaffekopper til de sociale medier.
Det gjorde der også forleden, da den 25-årige Nadia Khan var på Starbucks sammen med sin mor, men det var af helt andre årsager. Nadias mor var nemlig rystet og forarget over, hvad den ansatte barista havde skrevet på hendes datters kop.
‘Flodhest’ stod der skrevet på koppen, og i første omgang tænke Nadia ikke videre over det.
“Da jeg fik min drink, så jeg, at der stod ‘Flodhest’, men jeg tænkte bare, at det var en virkelig dårlig skrift,” fortæller hun til det britiske medie The Mirror.
Privatfoto
Nadias mor begyndte at rase
Nadia gik derefter hen til sin mor og viste koppen, og det fik hende fuldstændig op at køre. Hun stormede op til disken, hvor hun rasede mod personalet.
“Min mor fortalte ham, at han skulle behandle alle kunder med respekt, uanset hvor tynde eller tykke de er,” fortæller Nadia.
Episoden med Starbucks har fået kæden til at give en offentlig undskyldning til kvinden, og de vil gøre deres til, at det ikke kommer til at ske igen.“Vi har en lang tradition med at komme tæt på vores kunder ved at skrive deres navne på vores kopper. Denne hændelse er ikke et tegn på det indbydende miljø, som vi sigter mod at give i vores butikker, og vi har undskyldt direkte til kunden,” lyder det fra Starbucks.
Det er bestemt ikke første gang, at der er blevet skrevet noget krænkende på en Starbucks-kop. Sidste år måtte Starbucks officielt undskylde over for en mexicaner, da de på en Starbucks i USA havde skrevet ‘Beaner’ på en kop.
Beaner er et nedladende ord om en mexicaner i USA.
Har du oplevet, at Starbucks har skrevet dit navn forkert på koppen?