Netflix har netop udsendt en meddelelse, hvor de fortæller, at de vil begynde med en ny strategi, der faktisk kan ende med at spare penge hos forbrugerne.
Metoden de vil benytte sig af, er der sikkert mange der ønsker, at fitnesscentre også ville begynde på.
Rigtig mange kender nemlig det, at man melder sig ind i et fitnesscenter, fordi man er motiveret til at træne. Pludselig er motivationen væk, og så sætter man ikke benene der igen i meget lang tid.
Prisen betaler man dog stadig, da man er koblet op på et betalingsabonnement, der trækkes hver måned.
Vil automatisk opsige dit abonnement
Sådan er det også hos Netflix, men fremadrettet ønsker de ikke at tage penge fra folk, der ikke benytter sig af tjenesten, selvom de har et abonnement.
I meddelelsen fra Netflix fortæller de, at de vil kontakte deres kunder med et betalende abonnement, hvis kunderne ikke har benyttet tjenesten i et år.
Hvis ikke man svarer på beskeden fra Netflix, så vil de automatisk lukke ens abonnement efter 10 dage.
Derefter sættes ens abonnement til at være inaktivt, og man vil derfor heller ikke betale til Netflix hver måned. Hvis man ønsker at genåbne ens abonnement igen, så vil det være let at gøre.
Skulle man svare Netflix, at man fortsat gerne vil beholde sit abonnement, selvom man ikke har brugt det i et år, så vil Netflix et år efter sende samme besked, hvis tjenesten altså ikke har været brugt.
Ifølge Netflix er der tale om nogle hundrede tusinde kunder, der ikke benytter tjenesten, selvom de betaler for den.