Julevideoen hedder ”Glædelig vinter” og er en sarkastisk kommentar, der tager udgangspunkt i en debat, der har kørt på sociale medier. Bør man erstatte ordet ”JUL” med ordet ”Vinter”, det har der været mange debat indlæg om på Facebook, og netop den debat vil 'Glædelig Vinter' gerne være til at aflive.
Bagmændene brugte i alt 14 dage fra idé til færdig produktion og hele projektet er lavet udenom den etablerede musikbranche. Det samlede budget til hele produktionen har været 1.000 kroner. Bag projektet står de to jyske rappere og digitale multitalenter D-ON (Dion Rasmussen) og Lyvalot (Henrik Jøj Jensen) som bl.a. har stået bag tidligere YouTube-successer såsom Odense Assholes og Tour de grillbar. Sammenlagt har de 2 skæve eksistenser, genereret over 20 millioner afspilninger via deres YouTube-kanaler og skabt en lang række virale successer. D-ON har tidligere lavet julehittet 'Ryst dine pebernødder' og derfor erfaring med at skabe det rette julesetup.Lyvalot har tidligere lavet et hit om Låsby Svendsen.