Supermarkedsansat raser mod kunder: Gør du dette, er du et fjols

Nicolai Busekist

105 uger siden

|

20/12/2022
Udland
Foto: TikTok/Shutterstock
Foto: TikTok/Shutterstock
En supermarkedsansat langer ud efter kunder, der har dårlige manerer, når de befinder sig i supermarkedet.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Har du nogensinde undret dig over, hvordan man ikke skal opføre sig i et supermarked? Nu har en supermarkedsansat besluttet sig for at give dig svar på dette.

Craig, der deler videoer på TikTok under brugernavnet @craignotcreg, deler jævnligt underholdende videoer om sit job i supermarkedet Tesco med sine mere end 600.000 følgere.

I en nylig video har han sat sig for at fortælle om nogle af de mest irriterende ting, kunder gør, når de befinder sig i et supermarked. Det skriver The Sun.

"Her er et par ting, som, hvis du gør dette som kunde i et supermarked, vil jeg automatisk antage, at du er et fjols," lyder det, inden han fortsætter:

"Nummer et: Når du bruger din telefon, når du er ved kassen."

"Jeg beder dig ikke om at lægge røret på, da det kan være vigtigt, men anerkend mig i det mindste.

"Jeg har en telefon ved mit øre lige nu, og se, hvad jeg gør: Anerkender dig. Bare et simpelt nik vil være nok. Eller et smil. Hvad som helst."

Herefter går han videre til næste punkt, hvor han beslutter sig for at komme med en opsang til folk, der ikke vægter køkultur specielt højt.

"Nummer to: Folk der springer over i køen," siger han.

"Jeg taler ikke om bare at springe foran i køen. Hvis du gør det, så er du et fjols, og det er bare et faktum."

"Jeg taler om, når man står som nr. 5 eller nr. 6 i køen, og der åbner en ny kasse, og du gør en ihærdig indsats for at nå frem til kassen før de fem personer foran dig."

"Det her er ikke starten på et Mario Kart-løb, Kevin. At der åbner en ny kasse, annullerer ikke reglerne for køen. Vent til det er din tur."

"Det gælder især, hvis du har en fuld indkøbsvogn, og personen foran dig har to ting. Kæmpe fjols."

Den tredje ting, som Craig finder irriterende, er folk, der ikke kan finde ud af at sige 'undskyld mig'.

"Nummer tre: Hvis du ikke siger 'undskyld mig'," fortæller han i videoen.

"Hvis du går hen til mig og bare fortæller, hvad du leder efter, uden at sige undskyld mig, sender jeg dig til det forkerte sted, og der er ikke noget, du kan gøre ved det."

"Eller, endnu værre, hvis du erstatter 'undskyld mig' med, 'oy', 'hey, you' eller 'et knips med fingrene'. Henvender du dig til mig med et knips med fingrene, brækker jeg dine fingre."

Hertil lægger han heller ikke skjul på, at han ikke har meget tilovers for de kunder, der ikke samler op efter sig, hvis de taber noget i supermarkedet.

"Nummer fire: Hvis du taber noget fra hylden og ikke samler det op," siger Craig.

"Ikke hvis du har tabt noget, der har lavet noget rod, som glas eller yoghurt, men hvis du har tabt en pakke kiks, og du er klar over, at du har tabt en pakke kiks, og du ikke lægger den pakke kiks tilbage, kaster jeg en pakke kiks i hovedet på dig."

"Jeg henvendte mig engang til en kunde, der gjorde dette, og vedkommendes svar var: 'Det er ikke mit job'."

"Jeg beder dig ikke om at møde ind på arbejde, Karen. Jeg vil bare have, at du har en anstændig person."

Til slut fortæller han også, at han er træt af, at kunder forventer, at man gør noget for dem, uden at de fortæller, hvad det er.

"Og endelig: Når du forventer, at vi gør ting for dig," siger han.

"Ting som at se efter ude på lageret, tage noget ned fra øverste hylde eller pakke din pose ved kassen. Vi er mere end glade for at gøre de ting - hvis du spørger."

"Bare fordi vi arbejder i supermarkedet, betyder det ikke, at vi kan læse dine tanker. Brug dine ord."