Simon Baker fik sig lidt af en overraskelse, da hun ville lave en pastaret med spinat. Egentlig startede det hele fint, men det tog hurtigt en drejning, da hun opdagede en død frø i retten.
Den australske kvinde har i en video på TikTok afsløret, at hun havde købt en pose med spinat i supermarkedet Woolworths. Denne pose havde hun tømt i en pastaret, og det var først et stykke tid efter, at hun opdagede den døde frø.
"Der er bogstaveligt talt en frisk frø i min spinat. Det kan ikke blive meget friskere end det," lyder det fra Simone.
I videoen fortæller hun også, at hun havde set frem til at spise sin pastaret. Det var dog kun indtil hun opdagede den døde frø, for da hun fik øje på den, mistede hun appetiten med det samme.
"Aldrig været så begejstret for at spise aftensmad i mit liv, før jeg så det," sagde hun.
I kommentarsporet er der dog folk, der har stillet spørgsmålstegn ved, om hun lyver. De skriver nemlig, at man kan se sauce på frøen, hvilket vidner om, at den er blevet kørt rundt i panden, inden hun opdagede den.
New York Post skriver, at Simone ikke har delt optagelser på det sociale medie, der viser frøen inde i posen med spinat.
Andre har valgt at lave sjov med episoden, selvom der faktisk kunne være en helbredsfare forbundet med at spise frøen.
"Det er en delikatesse i Frankrig," skrev en bruger på TikTok.
"Kan du sender opskriften? Jeg har ar allerede frøen," skrev en anden.
Ifølge New York Post fortæller en talskvinde for Woolworths, at de har undersøgt hændelsen nærmere.
"Vores leverandør gennemførte adskillige kvalitetsvurderinger af dette parti spinat og opdagede ingen fremmedlegemer under hele behandlingen, så dette ser ud til at være en isoleret hændelse," lyder det.
"Vi samarbejder med en række australske spinatavlere, der tager fødevaresikkerhed meget alvorligt og har strenge processer for at opretholde vores produktkvalitet."
"For vores poser med spinat omfatter det vask af bladene og en række kvalitetstjek, såsom røntgentjek for fremmedlegemer, inden de pakkes og sendes til vores butikker. Vi tager al kundefeedback alvorligt og forstår, at dette må have været en uvelkommen overraskelse for denne kunde."