En australske kunde i banken HSBC fik et chok, da han opdagede, at der blev overført 54.000 pund til hans konto. Det svarer til omtrent 465.000 kroner.
Manden fra Sydney opdagede tilfældigvis det høje beløb, da han tjekkede sin bankkonto fra sin telefon.
Han indrømmede, at han oprindeligt var fristet til at beholde det store beløb. Alligevel endte han med at rapportere den mystiske transaktion til HSBC.
"Det var ret fristende at beholde dem. Det vil jeg ikke lyve om. Men en hurtig Google-søgning viste, at det var kriminelt. Det var nok for mig," sagde han til Yahoo News.
"Jeg bragte mig selv tilbage til virkeligheden. Det var for godt til at være sandt, og jeg ville ikke beholde de penge."
Han har delt skærmbilleder af sin samtale med en repræsentant for HSBC. Disse viser, at manden bliver informeret om, at det lyder 'bekymrende'. Derudover forsikrede repræsentanten om, at banken ville undersøge det.
Derefter modtog han en e-mail fra Tim Mozsny, der er ansat som Head of Mortgage Services hos HSBC Australia. Han informerede manden om, de ville få løst problemet.
Manden, der ikke har ønsket at blive navngivet, fik at vide, at det kunne være svindel.
Den store overførsel blev senere tilbageført af banken. Til hans glædelige overraskelse, blev der overført 51 pund (440 kroner). Han antager, at det var fra personen, der oprindeligt havde mistet næsten en halv million kroner.
Manden forklarede også, at det var en mindre ulejlighed, at han skulle kontakte banken for at få styr på sagerne.
"Der blev ikke brugt specielt meget tid på at løse det. Banken har sin egen chat, som er ret praktisk," sagde han.
"Det irriterende ved det var, at jeg var ude af stand til at bruge mit betalingskort. Og at jeg var ansvarlig for en anden persons fejl."
"Jeg er overrasket over, hvor nemt det er at overføre 54.000 pund. Godt at vide, at det også er nemt at fortryde sin overførsel bagefter."
En talsmand for HSBC har forklaret, at de ikke kan kommentere på individuelle kundeforhold på grund af kundernes fortrolighed.
"Hvis en kunde mener, at der er begået en fejl med hensyn til deres konto, beder vi dem kontakte vores kundeserviceteam," lød det.