Anna Trupiano er lærer på en skole, som både har døve og hørende elever. En dag havde hun en samtale med sine elever, som hun aldrig havde troet ville finde sted.
Hun oplevede et sjovt øjeblik, da en af hendes døve elever pludselig slog en prut foran de andre i klassen. Dette gjorde, at flere elever begyndte at grine og kigge på klassekammeraten.
Det forvirrede den døve elev, som blev overrasket over at alle kiggede på ham. Han vidste ikke, at nogen kunne høre, når han lukkede luft ud.
Lærerinden forklarede derfor sin elev, at i nogle tilfælde kan prutter høres højt. I opslaget fremhævede Anna, at denne hændelse blot er et eksempel på, hvordan døve personer ikke altid har adgang til oplysninger, vi andre ser for almindelig viden.
Nedenfor ses et uddrag af samtalen, som lærerinden delte på sin Facebook.
Barn 1: Hvorfor kigger de på mig?
Mig: Fordi de hørte dig prutte.
Barn 1: Hvad mener du?!?!
Mig: Hørende mennesker kan høre prutter.
Barn 2: Totalt forfærdet Vent, kan de høre alle prutter?!
Mig: Nej, altså. Ikke alle prutter, men nogle af dem, ja.
Barn 3: Hvordan ved du, hvilke prutter de kan høre, og hvilke prutter de ikke kan høre?
Mig: Hmmm ... du ved, hvordan man nogle gange kan mærke sin røv bevæge sig, når man prutter? Mange af dem kan de høre. Men hvis din numse ikke bevæger sig, er det mere sandsynligt, at de ikke hørte den.
Barn 1: BED DEM OM AT HOLDE OP MED AT LYTTE TIL MINE PRUTTER! DET ER IKKE PÆNT!
Mig: Hørende børn kan ikke holde op med at høre prutter, det sker bare.
Barn 2: Så holder jeg bare op med at prutte.
Mig: Alle prutter, det er sundt. Du kan ikke stoppe.
Barn 3: Vent, alle? Selv min mor?
Mig: Jep.
Barn 2: Min far?
Mig: Jep.
Barn 1: .... Du?
Mig: Jep.
Børn: griner hysterisk
Barn 1: Så du kan høre alle prutterne og gøre dem små?
Mig: Nogle af prutterne, ja. Ikke dem alle sammen.
Barn 2: Kan hørende mennesker se prutter?
Barn 3: Ja. Der kommer grøn røg ud af deres røv, jeg så det på tv.
Mig: Det sker ikke i virkeligheden.
Barn 1: Hvad?! Ugh, jeg forstår ikke prutter.
Hele opslaget kan ses nedenfor: