Feriegæster rejste med populært rejsebureau: Det skulle de aldrig have gjort

Emil Martesen

113 uger siden

|

17/10/2022
Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Over 200 TUI-passagerer var igennem en rædselsfuld oplevelse, da de var fanget ombord på et fly.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Sommetider er det ikke en dans på roser at rejse, og oftest må man bide i det sure æble, fordi tingene ikke går som planlagt. 

Men denne skrækkelige oplevelse, hvor hundredvis af passagerer angiveligt blev fanget ombord på et fly seks timer før afgang, er ikke at skrive hjem om. 

Desuden påpegede passagererne, at de blev efterladt på flyet uden aircondition eller rindende vand. 

De rasende rejser hæver, at de blev præsenteret for den ene løgn efter den anden, hvad angik deres rejse fra Manchester lufthavn til den cypriotiske lufthavn Larnaca. 

Det skriver det britiske medie dailystar.  

Man skal ikke mange uger tilbage før, at det var meningen, at flyet skulle afgå kl. 6.55, men der fulgte en række forsinkelser, hvorfor flyet først afgik omkring kl. 16.00 samme dag. 

Passagerne løftede sløret for, at de manglede mælk til deres spædbørn, mens andre var fysisk syge. 

Sågar afslørede en passager, at TUI undlod at oplyse, at en af hendes medpassager havde nøddeallergi. 

I en udsendt erklæring fortalte TUI, at de var kede af kundernes oplevelse på fly TOM2366 fra Manchester den 28. september. 

TUI påpegede, at sigtbarhedsniveauet i Manchester lufthavn på det oprindelige afgangstidspunkt ikke opfyldte de lovmæssige krav til start.  

Noget som passagerne ikke kunne nikke genkendende til. 

De bestred påstandene og sagde, at vejret var perfekt. 

Prikken over i’et på den traumatiske oplevelse var, at det kun var de første 10 rækker, der fik mad, mens de resterende rækker skulle dele kasserne mellem sig. 

Den rædselsfulde oplevelse sidder det stadig dybt i passagerne her godt tre uger efter hændelsen.