Det, jeg så i dag, gav mig tårer i øjnene! Medfølelse er ikke umoderne.
Sådan begynder Destiny Carreno beskrivelsen af en oplevelse, hun havde på McDonalds i Chicago forleden. Den er blevet delt over 200.000 gange.
Hun tog på fastfood-restauranten efter arbejder. Mens hun ventede i køen ved kassen, kørte en ældre, handicappet mand over til kassen i sin kørestol.
"Manden spurgte høfligt ekspedienten om noget, og det tog et par forsøg, før nogen af os kunne forstå, at han sagde “Hjælp mig”. Ingen af os vidste, hvilken form for hjælp han havde brug for, og medarbejderen foreslog et par ting, før han regnede ud, at den ældre mand havde brug for hjælp til at få skåret sit måltid ud og spise det," forklarer hun ifølge mediet LittleThings."For at være ærlig, så troede jeg ikke, medarbejderen ville hjælpe. Især ikke i myldretiden i Chicago, men til mit chok, lukkede han kassen og forsvandt ud af syne," forklarer Destiny Carenno.
Han gik væk for at vaske sine hænder og tage handsker på.
"Jeg var nødt til at blive og se, hvordan det ville udspille sig. Medarbejderen kom ud fra køkkenet, satte sig ned og begyndte at skære mandens måltid ud og hjalp ham med at spise. På det tidpunkt fik jeg tårer i øjnene. Mit hjerte satte så stor pris på det, han gjorde. Jeg kunne ikke styre mine følelser i den befolkede restaurant," skriver hun videre.Privatfoto
Hun roser medarbejderen for indsatsen.
"Denne medarbejder, som satte alt på hold for denne mand, gik langt ud over sine forpligtelser for at hjælpe en handicappet kunde. Det var det venligste og mest ydmyge, jeg nogensinde har set," konstaterer Destiny Carenno.