Det skyldes, at teknologigiganten ifølge Ladbible er blevet anklaget for at have brudt "kontrakten omkring iCloud servicen, som Apple stiller til rådighed for deres forbrugere."
Anklagemyndigheden påstår, at Apple har brudt deres vilkår og betingelser ved at bruge en tredjeparts servere til at opbevare iCloud-brugeres data, fremfor at bruge sine egne servere, som der ellers står i vilkårene, at de gør.
Apple har nægtet at have brudt kontrakten, men har alligevel valgt at gå med til at betale cirka 100 millioner kroner til brugere af iCloud for at undgå en retssag.
Disse mange millioner vil blandt andet blive udbetalt til nogle brugere af servicen og en række advokater.
Der er helt konkret tale om amerikanske brugere, som har betalt for adgang til iCloud i perioden 16. september 2015 til 31. januar 2016.
Disse brugere vil få besked om erstatningen på e-mail.
På sagsanlæggets hjemmeside står der:
"Parter i sagsanlægger er nået til enighed om $14,8 millioner. Hvis du har modtaget en e-mail fra 'The Independent Settlement Administrator' omhandlendende sagsanlægger betyder det, at du måske er 'Class Member'."
Der står yderligere: "Hvis du er 'Class Member', har du mulighed for at tage imod betaling ved bankoverførelse eller i form af en check."
Vælger man ikke en betalingsmulighed inden d. 23. maj, vil beløbet blot blive indbetalt til den konto, som betalte for iCloud abonnementet i sin tid.
På hjemmesiden står der, at erstatningsbeløbet vil variere fra bruger til bruger, men at man ikke skal forvente en stor sum.
Der står ligeledes, at man kan vælge at afvise beløbet og selv forsøge at sagsøge Apple.