I løbet af de seneste år er danskernes indkøbsvaner markant ændret, med flere der nu foretrækker at handle på internettet fremfor i fysiske butikker.
Denne tendens skyldes, at man på nettet har adgang til et bredere udvalg af produkter og ofte finder lavere priser.
Online shopping giver forbrugerne mulighed for at sammenligne priser og finde de bedste tilbud, samtidig med at de undgår travle butikker og lange køer.
De danske forbrugere benytter sig af mange af de samme shoppingplatforme som svenskerne.
Derfor er der god grund til at spidse ører, når den svenske handelsorganisation, Svensk Handel, udsender en advarsel til forbrugerne mod specifikke hjemmesider.
Og det er netop sket.
To af de mest populære kinesiske shoppingplatforme, Temu og Shein, er igen kommet i skudlinjen.
Forbrugerne har taget godt imod de lave priser, som Temu og Shein tilbyder, og mange har allerede handlet på de omstridte hjemmesider på grund af deres absurd lave priser.
Statistikken viser rent faktisk, at hver tredje dansker handler eller har handlet hos Temu mindst en gang i livet.
Men bag de attraktive priser lurer alvorlige problemer, herunder rapporter om umenneskelige arbejdsforhold, salg af giftige produkter og vildledende marketingkampagner.
I maj indgav svenske forbrugere sammen med 16 andre europæiske forbrugerorganisationer en klage mod Temu for at have manipuleret kunder.
På trods af kritikken har Temu udtalt, at de er fast besluttet på at tilpasse sig de europæiske markedsregler fremover.
Løftet er dog ikke nok for Svensk Handel, som ønsker, at regeringen følger Danmarks eksempel og advarer befolkningen mod at handle på disse sider.
"I Danmark er forbrugerne blevet opfordret til ikke at handle fra de sider," udtaler Viktor Schmidt, der er pressechef i Svensk Handel, til Nyheter24 og fortsætter:
"Det afhænger frem for alt af produktsikkerhed. Du bemærker, at de produkter, der sælges, ikke lever op til de love og krav, der findes i EU."