Danskerne har aldrig før shoppet og spillet så meget på nettet

Valdemar Lind

142 uger siden

|

08/03/2022
Sponsoreret indhold
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash
Aldrig før har danskere shoppet og spillet så meget online, som de gør netop nu. Det er til dels pandemien, der har sat skub i tingene, og til dels en række andre faktorer. Tendensen lader til at fortsætte.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Annoncørbetalt indhold

De sidste par år er det gået op for mange, at man ikke behøver at bevæge sig ned i en fysisk butik for at klare sin indkøb. Det bliver nemt og hurtigt klaret online. Det er tydeligt at se på statistikkerne, at e-handlen stiger og stiger. Det samme gælder online spil. Der er meget, der tyder på, at denne tendens vil hænge fast. Vores online liv er nemlig for længst blevet en vane.

Som vi har større adgang til teknologi og flere penge mellem hænderne, så giver det god mening, at vi skulle begynde at klare indkøb online. Samtidig bliver vi mere bekvemme og bruger i stigende grad teknologi til at underholde os selv med på forskellig vis. Men at pandemien skulle få tingene til at gå så hurtigt, det er alligevel overraskende. Der var også visse typer varer, der steg markant i pris under nedlukningen.

Vi har et større behov for underholdning
Det er klart at se, at danskere generelt har et større behov for stimuli og underholdning end tidligere. Vi er hele tiden i gang, og der skal ske noget. Det er måske også en af grundene til, at flere forskellige slags computer- og konsolspil er blevet så populære. At vi har flere penge og leder efter spænding, er måske også en af årsagerne til, at online casinospil er steget i popularitet. Tallene viser, at online casinospil stiger år for år, og det er ikke kun i Danmark, men i hele verden. Selvfølgelig med en ekstra booster i forbindelse med pandemien. Der er mange forskellige udbydere i dag, men kun en hvor man finder Danmarks sjoveste casinospil.

 

Foto: Unsplash

Bekvemmelighed er forbrugernes største ønske

At det er blevet nemmere, lækrere og billigere at handle online, er nemt at se. Under pandemien var der ofte ikke mange andre muligheder, så der var der mange, der blevet tvunget til at ændre deres vaner. Det er ellers ikke en nem opgave at få forbrugere til at ændre vaner. Men det gik pludselig stærkt. Det gælder både shopping til hjemmet og garderoben, men i høj grad også hverdagsindkøb. Bekvemmelighed står nemlig højt på listen, og en af de ting, som de fleste danskere gerne vil slippe for, er dagligvareindkøb.

Det falder også godt i spænd med en stigning i antallet af abonnementer til hjemmet. Flere og flere danskere får måltidskasser med opskrifter og dagligvarer, kaffe på abonnement osv. Igen handler det om at minimere den tid, man selv skal bruge på at planlægning og praktiske gøremål i hverdagen. Alt tyder på, at disse forbrugsmønstre kun vil udvikle sig mere i denne retning i de kommende år. Men det skal alligevel blive interessant at følge, da det lader til, at tingene udvikler sig stærkt i disse år.