Da undertøjsmærket Aerie gik en anden vej, end mange af sine konkurrenter og valgte at bruge uretoucherede modeller til deres reklame-kampagner, havde det en stor effekt.
Aerie laver undertøj, som et undermærke til tøjmærket America Eagle.
Og de har haft kæmpe succes med deres strategi.
Siden de indførte almindelige kvinder i billeder, som ikke er retoucherede, så er salget steget med 26 procent.
På de sociale medier er folk også vilde med billederne, som får mange er et godt bevis på, at forskellige kropsformer er forskellige udgaver af skønhed.
Kropsformer af mange forskellige typer
Hver gang firmaet deler et billede af en ‘rigtig’ kvinde, så er der flere tusindvis som ‘synes godt om’ deres opslag.
Firmaet bruger primært unge kvinder, men derudover er der repræsentanter fra de meget slanke til dem med meget brede hofter.
De startede strategien med kampagnen #AerieREAL, hvor de bruger det, som de siger er ‘rigtige kvinder’ frem for en bestemt type, som det kun er en brøkdel, der ligner.
Firmaet forventer, at man vil nå et salg på 500 millioner dollars.
Se nogle af deres Instagram-billeder herunder:
A photo posted by aerie (@aerie) on
Mar 5, 2016 at 6:01am PSTA photo posted by aerie (@aerie) on
Feb 20, 2016 at 1:45pm PSTA photo posted by aerie (@aerie) on
Feb 9, 2016 at 1:32pm PSTA photo posted by aerie (@aerie) on
Apr 3, 2015 at 11:01am PDTA photo posted by aerie (@aerie) on
Jan 26, 2016 at 10:40am PSTFølg Dagens Kvinder for flere lignende artikler: