Tinkov presser Saxo Bank: Navnesponsorat måske for dyrt

admin

10 år siden

|

23/07/2014

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det navnesponsorat, som Bjarne Riis indgik med Saxo Bank i 2008, kan være på vej mod sin afslutning.

Det ligger i hvert fald ikke fast, at den danske bank fortsætter som navnesponsor efter denne sæson, da kravet fra holdets nye ejer muligvis vil være for højt.

- Der er ikke noget, som tilsiger, at vi absolut skal være navnesponsor. Der kan godt være en billigere mellemløsning, siger Lars Seier Christensen, direktør i Saxo Bank.

- Man kan godt forstille sig, at vi bliver som sponsor uden at være del af navnet. Så skal det være til en anden pris. Vi har mange gode kundeevents, så jeg vil ikke udelukke, at vi kan fortsætte uden at være navnesponsor.

Cykelholdet har fået besøg af den danske bankdirektør, som de seneste mange år har fulgt holdet under vigtige etaper i Tour de France.

Nu er Lars Seier Christensen rejst til Frankrig for at forhandle med holdets nye ejer, russeren Oleg Tinkov.

- Det er ikke mig, der bestemmer, hvad Oleg vil med holdet, men der er ingen tvivl om, at det er et stærkt og velfunderet hold - måske bedre end nogensinde.

- Jeg tror ikke, at man skal være stor profet for at gætte på, at holdet vil være endnu stærkere fra næste år. Jeg tror ikke, Tinkov helmer, før dette er verdens bedste hold. Det skal det nok blive. Vi må se, om vi kan følge med, for han skruer pænt op for budgettet.

SPØRGSMÅL: Kan han trække jer med i det?

- Det ved jeg ikke. Der er mange måder, man kan være med i det. Det er naturligt nok, at hvis budgettet bliver forøget næste år - og det gør det - så koster det også nogle flere penge. Det vil sige, at så må alle tænke over de relative værdifaktorer i det.

- Vi sætter os ned de næste dage med Oleg Tinkov og administrerende direktør Stefano Feltrin og ser på, hvad vi kan regne os frem til.

Efter Oleg Tinkov skød penge i cykelholdet, som dengang var ejet af Bjarne Riis, stod hans navn efter Saxo, men russeren gav snart udtryk for, at han ville have sit navn først, og senere købte han holdet af Riis.

- Jeg er ikke sikker på, at det er afgørende vigtigt, om vi står først eller sidst. Folk er flinke til at huske, at vi også er der, selvom vi er andensponsor. Både Oleg og jeg er kapitalistisk anlagte mennesker og den, der står først, må være den, der betaler mest. Det har jeg ikke noget problem med, siger bankdirektøren.

Om det så ender med, at den danske bank skal fortsætte som navnesponsor, det må tiden vise.

- Det er det, vi skal finde ud af. Jeg ved simpelthen ikke, hvad han forestiller sig. Jeg kan godt forstå, at han gerne vil se flere penge med et væsentligt forstærket hold. Så er det en overvejelse for os, om det er så mange flere penge værd, eller om vi hellere vil prøve andet, siger Lars Seier Christensen.

/ritzau/