Der bliver solgt næsten 2000 rejsekort om ugen og tallet er stigende, men målet er at få endnu flere danskere til at købe rejsekort. Med et rejsekort i hånden slipper du for at tælle zoner inden rejsen og kan samle alle dine klippekort på ét kort, oplyser Trafikselskabet Movia i Valby.
Selvom stadig flere danskere benytter rejsekort, når de skal med bus, tog eller Metro, er det trafikselskabernes ønske, at endnu flere checker ind på det blå punkt på stationerne og i busserne.
Udviklingen går i den rigtige retning
Tallene taler sit eget sprog. Der er nu foretaget 6,4 mio. rejsekortrejser i 2012 på landsplan, heraf 2 mio. i Hovedstadsområdet. For første gang nogensinde blev der i uge 40 tanket op for over 1 mio. kr. i rejsekortautomaterne. Desuden er rejsekortautomaten nu den mest benyttede metode til optankning blandt de kunder, der ikke har tank-op-aftale.
Cirka 24.000 kort var i samme uge i brug i hovedstadsområdet, og tallet stiger uge for uge.
Kampagne
I oktober og frem til nytår løber en kampagne af stablen både i Hovedstadsområdet og landsdækkende for at øge interessen for rejsekort. Kampagnen sætter fokus på, at man nu kan bruge rejsekort i hele Hovedstadsområdet og landdækkende med tog. Kampagnen er primært rettet mod klippekortsbrugere og de fordele der er ved rejsekortet, såsom at man ikke behøver at tælle zoner og at man kan samle alle rejser på ét kort.