Virksomheden Cloetta, der står bag den klassiske lakridspibe, oplevede ovenpå mediestormen sidste år et massivt boom i salget. Det skriver virksomheden i dag i en pressemeddelelse.
Læs også: Margrete Auken: Der er gået lakridspibe i støvsugerne
Der blev sidste år solgt over 18 millioner lakridspiber i Danmark. Det er det højeste antal nogensinde, og svarer da også til en omsætningsvækst på hele 53 procent. Et mere kuriøst regnestykker fra virksomheden viser, at der blev solgt en lakridspibe til danske forbrugere for 1,7 sekund.
- Vi havde en mediestorm for præcis et år siden, som ingen af os havde regnet med. Selve dagen var enormt hektisk og fantastisk, fordi danskerne bare sagde 'back off’, siger marketingchef i Cloetta, Heidi Teschemacher, til Dagens.dk.
Læs også: Så glade er danskerne for lakridspiben
- Piben har altid været et populært produkt blandt danskerne, men det kom bag på os, at den var så populær. Nu har piben opnået kultstatus, siger hun videre.
Væksten har resulteret i, at virksomheden i år har lanceret nye varianter af de populære, røgfri piber. Nu kan de nemlig købes både som julekalender og med havsalt.