Nordjyske Medier har overtaget Jubii A/S, der blandt andet driver et omfattende online annoncenetværk og webportalen Jubii.dk. Det skriver Mediawatch.
Jubii blev etableret i 1995 og er kendt som en af de første danske online-virksomheder og fungerede fra starten væsentligst som søgemaskine og portal på nettet.
Virksomheden har i dag fem forretningsområder. Ud over annoncenetværket Jubii Media og webportalen Jubii.dk omfatter det Jubii Target, Jubii Mobil Netværk og Jubii Optimizer.
De ansatte i virksomheden fortsætter uændret fra adressen i København med administrerende direktør Thomas Rimington og kommerciel direktør Martin Schradieck i spidsen.
- Vi glæder os over at blive en del af Nordjyske Medier-koncernen, fordi det giver os mulighed for at sætte yderligere fart i udviklingen af Jubii, siger Thomas Rimington om overtagelsen.
Sammen med Nordjyske Mediers øvrige digitale aktiviteter og med magasinvirksomheden JSL Media, som Nordjyske overtager 1. januar 2014, forventer koncernen at få et solidt fodfæste på det digitale mediemarked i Danmark.