Supermarkeder introducerer jævnligt nye initiativer og partnerskaber med henblik på at gøre en positiv forskel i samfundet.
For nylig har alle danske dagligvarebutikker øget kontrollen ved salg af alkohol og tobak. Dette initiativ blev implementeret for at forhindre unge i at købe produkter, de ikke har alderen til at købe. Som resultat skal langt flere kunder nu fremvise billed-ID ved køb af spiritus eller lignende varer.
Netto, som også har indført denne skærpede kontrol, har nu delt endnu en betydelig nyhed med sine kunder. Denne gang handler det dog om et nyt partnerskab.
Sagen er den, at discountkæden har indgået et nyt partnerskab med Pan Idræt, som er landets største LGBTQ-medlemsforening med flere end 25 idrætsgrene.
Partnerne ønsker sammen at styrke sociale idrætsfællesskaber og skabe en endnu mere inkluderende hverdag for medlemmer, medarbejdere og kunder.
Sådan skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Landets største dagligvarekæde ønsker fortsat at bidrage aktivt til at gøre en forskel for LGBTQ+-personer og har netop givet håndslag med Danmarks største LGBTQ-medlemsforening Pan Idræt med 2.000 medlemmer fordelt på mere end 25 forskellige idrætsgrene.
Samarbejdet vil bl.a. effektuere sig i Nettos deltagelse ved Rainbow Sports Square på Nytorv i København henover d. 14., 15., og 16. august. Derudover vil ugens Netto-avis være fokuseret om det nye partnerskab, hvori man vil finde udvalgte sortimenter og varer relateret til Pan Idræt og regnbueuniverset. Overskuddet herfra øremærkes til udvikling af det nye partnerskab.
”Som virksomhed og arbejdsplads ønsker vi at fastholde vores støtte til LGBTQ+ og retten til at være den man er og elske den eller dem, man ønsker. Derfor har det været vigtigt for os at finde en organisation med hvem, vi deler værdier og ambitioner for at gøre en reel forskel for alle, uanset seksualitet. Pan Idræt har skabt et miljø, hvor det ikke er medaljer og præstationer, der er i fokus, men et fantastisk fællesskab, og det glæder vi os til at blive en del af,” siger Christian Dahl, HR-direktør i Netto og fortsætter:
”Med afsæt i fællesskab og inklusion, som er nogle af Nettos grundværdier, ser vi frem til samarbejdet med Pan Idræt, hvor vi sammen skal skabe stærke sociale miljøer for medlemmer, medarbejder og kunder.
Hos Pan Idræt ser man frem til det nye partnerskab med Netto.
"I Pan Idræt er vi glade for partnerskabet med Netto, Danmarks største dagligvarekæde. For os er det vigtigste at styrke vores mangfoldige fællesskab og samtidig skabe plads til flere på den danske idrætscene. Vi tror på, at Netto kan bidrage positivt til den udvikling,” siger Christian Bigom, Forperson i Pan Idræt.
Netto bliver en af flere nye partnere for Pan Idræt, som også tæller bl.a. Danske Bank, Novo Nordisk, Matas og Mærsk.