Grundlæggeren af modelbureauet Storm Models, Sarah Doukas, afslører nu den store forskel på modellerne Cara Delevingne og Kate Moss.
Cara Delevingne og Kate Moss er ansigter for en ny kampagne for Burberry. Se billedet på ELLE.dk
Begge modeller er i stald hos bureauet, og de bliver ofte sammenlignet af pressen. Sarah Doukas’ bror Simon Chambers, der er medejer af bureauet, var for nyligt med søsteren på designskolen Condé Nast College i London for at give de studerende her et indblik i modelverdenen.
Sarah Doukas understregede her, at der er en generationsforskel mellem de to modeller med hensyn til, hvordan de kommunikerer via de sociale medier.
• For Cara er det naturligt at bruge sociale medier, og det er bare en del af den måde, hun lever på. Jeg mener, at for eksempel her den anden dag, tog hun en selfie på catwalken. Ingen andre fra en anden generation som for eksempel Kates ville overveje at gøre det, siger Sarah Doukas ifølge vogue.co.uk.
Kom med Cara Delevingne på optagelse til Mulberrys forår/sommer-kollektion 2014 på ELLE.dk
Cara Delevingne forstår sociale medier
Simon Chambers fortalte samtidig, hvordan brands og kunder nu bliver forbundet via de sociale medier.
En kampagne består nemlig ikke længere kun af et smukt fotografi, men modellen bliver i vores tid også nødt til at være en person i forbindelse med kampagnen.
Det kræver, at hun er involveret i alle lag af markedsføringen lige fra kampagnebilledet til optagelserne bag kameraet.
• Cara er meget som de sociale medier – innovativ, spændende og kan ikke stoppe med at udtrykke sig selv, siger Simon Chambers.
Modelbureuaet siger nej til tilbud
Sarah Doukas lagde dog vægt på vigtigheden, at de ikke lader deres guldfugl bliver overeksponeret i markedet.
Derfor har de været nødsaget til at sige nej til 70 procent af de opgaver, Cara Delevingne får tilbudt.
• Vi bruger vores tid på at sige nej, siger hun.
Cara Delevingne og Kate Moss optræder sammen i en aktuel kampagne for Burberry.
Af Juliane Olsen, ELLE.dk/NewsDesk Aller Media