Post Danmark oplevede i går et netværksnedbrud, som bl.a. forhindrede kunder i at følge deres pakker på Track & Trace, ligesom det ikke var muligt for kunderne at komme i kontakt med Post Danmarks kundeservice.
Alligevel er det lykkedes at få gennemført produktionen, så stort set alle breve og pakker kommer ud til danskerne til tiden.
- Alle vores systemer brød ned onsdag, og det gav os en masse udfordringer. Men vi har haft IT-teknikere på sagen hele aftenen, og vores medarbejdere på brevcentre og i distributionen har knoklet ekstra hårdt. Vi kan derfor stort set melde om rent bord, så alle breve og pakker kommer ud i dag, siger Morten O. Nielsen, kommunikationschef i Post Danmark.
Han beklager, at IT-problemerne kan have generet kunderne i løbet af onsdagen.
- Vi er kede af, at der er kunder, som ikke har fået tilstrækkelig information fra os. Men alle vores informationskanaler blev berørt, og vi har fokuseret på det absolut vigtigste; nemlig at bringe danskernes breve og pakker ud, slutter Morten O. Nielsen.