At rejse er at leve, lyder H.C. Andersens kendte citat, men ud fra de klager rejsebureauerne får fra deres kunder, fristes man til at sige: At rejse er at klage.
Det engelske rejsebureau Thomas Cook bliver jævnligt bombarderet med henvendelser fra utilfredse rejsende, som mener, at de er blevet ført bag lyset og misinformeret inden rejsen.
Følg Dagens.dk på Facebook - Altid gratis nyheder og information
Vi bringer et udvalg af klagerne, som er tilgængelige på blogdramedy.com.
- Jeg synes, det skal forklares i brochuren, at den lokale dagligvarebutik ikke sælger ordentlige kiks, såsom kiks med vaniljecreme og ingefær.
- På min ferie til Goa i Indien væmmedes jeg ved, at finde ud af at hver eneste restaurant serverer retter med karry. Jeg kan ikke lide krydret mad.
- Der var for meget sand på stranden. Vi var nødt til at tørre alt af, når vi kom hjem til hotellet.
- Jeg synes, det er dovent af forretningerne i Puerti Vallarte, at de holder lukket om eftermiddagen. Jeg havde ofte brug for at købe ting om eftermiddagen - siesta'en burde forbydes.
LÆS OGSÅ: Se de virkelig sjove patientjournaler
- Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange.
- Vi var på ferie i Spanien og havde et problem med, at alle taxachaufførerne talte spansk.
- Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at komme hjem. Det virker uretfærdigt.
- Jeg blev stukket af en myg. Brochuren nævnte ikke noget om myg.
- Selvom brochuren sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, var der ingen æggedeler i skufferne.