Julemanden 'flytter ind' hos Elgiganten: Kommer med helt særlig gave til kunderne

Emil Martesen

6 uger siden

|

02/12/2024
Nyheder
Foto: Elgiganten
Foto: Elgiganten
Julemanden 'flytter ind' hos Elgiganten.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

"Ingen er bedre til gaver end Julemanden, og i år har vi fået ham til at anbefale sine favoritter hos os. Når Julemanden finder sine gaver hos Elgiganten, er der en god chance for, at du også kan gøre det", siger Nanna Valentiner, Head of Marketing & eCommerce i Elgiganten Danmark, ifølge en pressemeddelelse.

At finde julegaver kan være svært, og derfor inspirerer kampagnen med gaveidéer til enhver – alle godkendt af Julemanden selv.

"Elgiganten er en gavedestination for alle. Det kan vi nu sige med sikkerhed, da vi har kvalitetsstemplet gaver fra Julemanden. Vi opfordrer derfor danskerne til at gøre som ham og købe gaverne hos os", fortsætter Valentiner.

Produceret med innovativ LED-teknologi

Kampagnen er udviklet af Publicis Kitchen til alle Elgigantens søstervirksomheder i hele Norden. At planlægge en kampagne med forskellige brandnavne og sprog – med produkter og priser, der først bliver tilgængelige lang tid efter optagelserne – kræver en løsningsorienteret tilgang.

"For at sikre fleksibilitet blev filmen optaget på Norges største LED-skærm. Ved at filme i "lag" kan vores postproduktionsteam nemt skabe lokaltilpassede versioner", siger Odd Rune Farsund, leder af Publicis Kitchen i Norge.

Sammen med produktionsselskabet Tangrystan udviklede de en opsætning, der gør det muligt at tilpasse sprog, visuelle elementer, priser og produkter på en smidig måde uden ekstra optagelser:

"Traditionelle produktionsmetoder kan være udfordrende, når man arbejder med korte tidsfrister og dynamisk kommunikation. Resultatet af denne produktion er et godt eksempel på, hvordan Publicis sammen med kunder og partnere kan løse det", siger Farsund.

Med en innovativ tilgang har Publicis Kitchen og Elgiganten fundet en effektiv måde at håndtere kompleksiteten i årets julekampagne på:

"Vi har formået at inkludere flere ukendte faktorer i en stor ligning, der skulle gå op før jul. Vi er stolte og tilfredse med resultatet og retter en stor tak til alle, der har bidraget", siger Nanna Valentiner.

Se en af kampagnefilmene her: https://www.youtube.com/watch?v=RaUeNANILj8